شناسهٔ خبر: 67098845 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

امدادرسانی به سرنشینان شناور خارجی در آب‌های عسلویه - اکونیوز

اقتصاد ایران: بوشهر- معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: عملیات امدادرسانی به سرنشینان ۲ شناور خدماتی و صیادی در آب‌های عسلویه استان بوشهر با موفقیت پایان یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی حاجی رضایی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در عملیات نخست پس از اعلام اضطرار به مرکز فرعی جست و جو و نجات عسلویه مبنی بر بیماری یک نفر از خدمه شناور خدماتی باربادوس (کشوری جزیره‌ای در اقیانوس اطلس شمالی)، پس از هماهنگی‌های لازم شناور ناجی ۲۰ به موقعیت مدنظر اعزام شد.

وی بیان کرد: شناور اعزامی پس از رسیدن به موقعیت اعلامی، فرد بیمار را تحویل گرفت و آمبولانس مستقر در اسکله تحویل داد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در دومین اعلام اضطرار موتور لنجی صیادی مبنی بر بیماری یکی از خدمه، شناور ناجی در اسرع وقت به موقعیت اعلامی اعزام و پس از تحویل گرفتن فرد بیمار وی را به آمبولانس مستقر در اسکله تحویل داد.

حاجی رضایی اظهار کرد: دریانوردان در صورت مواجهه با هر گونه اضطرار دریایی باید در اسرع وقت با سامانه تلفنی ۱۵۵۰ تماس حاصل کنند.

وی افزود: همچنین انتظار می‌رود دریانوردان پیش از انجام هر سفر وضعیت جوی و دریایی را به طور کامل مورد بررسی قرار دهند و از دریا روی در شرایط نامساعد به طور جد اجتناب کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما