شناسهٔ خبر: 67098608 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

مارکو: داور دیدار با پرسپولیس تحت فشار سنگین عوامل حریف بود - اکو

اقتصاد ایران: مربی تیم فوتبال استقلال خوزستان در پایان لیگ بیست‌وسوم، به اتفاقات دیدار با پرسپولیس و تصمیمات داور این بازی اشاره کرد.

صاحب‌خبر -
- اخبار ورزشی -

مارکو اورلیو داکونیا درباره بقای تیم فوتبال استقلال خوزستان در لیگ برتر، به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: وقتی آمدم، تیم با هشت امتیاز و شرایط ذهنی بدی قعرنشین بود. چهار بازیکن خارجی آوردیم و تلاش کردیم با برطرف کردن اشتباهات قبلی، تاکتیک‌های جدید را در زمین پیاده کنیم. روی ذهنیت بازیکنان کار کردیم و پیشرفتی عالی داشتیم تا اینکه از منطقه سقوط خارج شدیم.

کسی فکر نمی‌کرد پرسپولیس را اذیت کنیم
وی با اشاره به باخت 4 بر یک مقابل نساجی در هفته بیست‌وهفتم تصریح کرد: این نتیجه غیرمنتظره یک نقطه عطف بود و بازیکنان از لحاظ روانی تحت تأثیر قرار گرفتند. من برای بازیکنان صحبت کردم که به افزایش روحیه آنها کمک کرد. در سه هفته پایانی خیلی قدرتمند جلو رفتیم و چاره‌ای جز پیروزی نداشتیم. در دیدار با پرسپولیس هم اتفاقات عجیبی افتاد و کسی فکر نمی‌کرد استقلال خوزستان که در منطقه سقوط قرار دارد، بتواند پرسپولیس را اذیت کند.

پرسپولیسی‌ها با گل‌های ما شگفت‌زده شدند
مربی استقلال خوزستان با تمجید از عملکرد تیمش برابر قهرمان لیگ عنوان کرد: پرسپولیس و هوادارانش وقتی دیدند سه گل در نیمه اول زدیم، شگفت‌زده شدند. ما با برنامه‌ریزی و خیلی خوب توانستیم حریف را از دروازه خودمان دور نگه داریم. خیلی واضح بود که داور با نشان دادن کارت زردهای ناعادلانه به علیرضا کاظمی و ساویو روبرتو، در نتیجه بازی دخالت کرد. حتی با یک بازیکن کمتر هم مقابل پرس سنگین تیم بزرگ پرسپولیس مقاومت کردیم و برخی خطاها برای ما گرفته نشد.

داور بین دو نیمه، تحت فشار سنگین مقامات پرسپولیس بود!
مارکو در ادامه انتقادات خود نسبت به قضاوت کوپال ناظمی بیان کرد: داور بین دو نیمه، تحت فشار سنگین مقامات پرسپولیس بود و می‌دانستیم اتفاقات عجیبی بین دو نیمه رخ می‌دهد. به بازیکنان گفتم که در محوطه جریمه خیلی مراقب باشید؛ چون داور شاید برای آنها پنالتی بگیرد! ساویو تلاش می‌کرد سرعت خودش را کم کند و غیرعمدی روی زمین افتاد، اما یک تماس اجتناب‌ناپذیر رخ داد و او اخطار دوم را گرفت. داور پیش‌بینی مرا تأیید کرد!

تیم فوتبال پرسپولیس , تیم فوتبال استقلال خوزستان ,

کمیته داوران باید قوانین داوری را استانداردسازی کند
وی در مورد مسابقات لیگ برتر کشورمان خاطرنشان کرد: ایران یکی از باکیفیت‌ترین و رقابتی‌ترین لیگ‌های آسیا را دارد که از سطح و سرعت بالایی بهره می‌برد. برخوردهای فیزیکی و حاشیه‌های زیادی درباره داوری در ایران می‌بینیم. داوران هیچ الگویی در ایران برای تبعیت ندارند. اگر کمیته داوران بخواهد قوانین درباره تصمیمات داور را استانداردسازی کند، به پیشرفت داوری ایران کمک می‌کند. باید از کمک داور ویدیویی (VAR) به‌عنوان یک ابزار استفاده شود؛ نه یک تصمیم‌ساز.

پرتاب سنگ به زمین باید متوقف شود!
مربی استقلال خوزستان درباره سایر ضعف‌های فوتبال ایران اظهار داشت: امنیت اهمیت بسیاری دارد و پرتاب سنگ و اشیای دیگر به سمت داوران، بازیکنان و مقامات برگزاری مسابقات باید سریعاً متوقف شود. این اتفاق نباید در سازمان‌های متمدنانه رخ بدهد! باید امکانات لازم برای ورود بانوان به ورزشگاه‌ها فراهم شود تا آنها هم فرصت لذت بردن از شگفتی‌های فوتبال را داشته باشند.

بیشتر باشگاه‌ها به تیم‌های پایه اهمیت نمی‌دهند
مارکو با اشاره به تفاوت وضعیت مالی باشگاه‌های لیگ برتر به تسنیم گفت: قوانین بازی جوانمردانه مالی باید بدون هیچ تخلفی اجرا شود و شاید قانون ویژه‌ای باید برای نمایندگان ایران در آسیا وضع شود. ایران پتانسیلی عالی برای رشد بازیکنان مستعد جدید و تیم‌های پایه دارد، اما بیشتر باشگاه‌ها به این مسئله اهمیت نمی‌دهند. بازیکنان زیادی با استعداد خودشان به تیم اصلی می‌رسند، اما تفاوت‌های فنی اساسی بر پیشرفت و بازی آنها تأثیر می‌گذارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما