شناسهٔ خبر: 67098502 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

پیش بینی بورس دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، روز یکشنبه از تصویب چهار تصمیم مهم برای بازار سرمایه خبر داد. آیا بازار سهام به تصمیمات دولت خوش‌بین می‌شود؟

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛ بازار سهام روزهای خوبی را در خردادماه سپری نکرده است. در اغلب روزهای این ماه، بازار سهام ریزش‌های سنگینی را تجربه کرده و در روزهای دیگر نیز عموماً نزولی بوده است.

یکی از عوامل ایجاد این روند، تداوم دامنه نوسان دو درصدی برای سهام چهار درصدی برای صندوق‌هاست. در همین حال، ریسک‌های ادامه‌دار بازار پول برای بازار سرمایه از جمله نرخ سود اخزا و نرخ سود سپرده بانکی در کنار سرکوب جدی سرمایه‌گذاری در تمامی بازارها که از سوی بانک مرکزی اعمال می‌شود، بازار سهام را از چشم صاحبان نقدینگی انداخته است.

 
در این میان باید ریسک‌های مالیاتی و نرخ خوراک پالایشی‌ها را نیز بر این موارد افزود تا تصویر بهتری از بحران بازار سرمایه ترسیم شود.

 
احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، روز یکشنبه اعلام کرد ستاد اقتصادی دولت برای کمک به سودآوری صنایع بورسی چهار مصوبه مهم داشته است.

به گفته او، بر اساس مصوبه اول، وزارت نفت باید اصلاحیه دستورالعمل قیمت محصولات پالایشی را به‌سرعت ابلاغ کند.

 
همچنین لازم است مصوبه برای عدم خروج شرکت‌های خودروسازی از بورس، به تایید شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا برسد. در همین حال، مقرر شد بانک مرکزی درباره کاهش نرخ سود بانکی به اقدامات نظارتی ادامه دهد.

مصوبه چهارم نیز قائل بر این بوده است که درباره معافیت‌های مالیاتی صنایع بورسی، مصوبه دولت برای پذیرش بار بودجه‌ای طرح مجلس به‌سرعت اخذ شود.

 
در راستای پیش بینی بورس روز دوشنبه می‌توان به اظهارات خاندوزی در باب مصوبات ستاد اقتصادی دولت خوش‌‎بین بود. در همین حال، نگاهی به روند معاملات روز یکشنبه حاکی از کاهش شدت فروش در بازار به‌‍ویژه در نمادهای بزرگ بود. آیا بازار سهام در معاملات روز دوشنبه وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد؟/تجارت نیوز

نظر شما