شناسهٔ خبر: 67098262 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

متقاضيان نوسازي واحدهاي مسکوني در آذربايجان غربي به 15 هزار و 372 واحد رسيد

صاحب‌خبر -
متقاضيان نوسازي واحدهاي مسکوني در آذربايجان غربي به 15 هزار و 372 واحد رسيد
خبرگزاری آریا - سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: تاکنون 15 هزار و 372 واحد مسکونی متقاضی نوسازی هستند و درخواست آنها سامانه ستاد ملی ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری آریا (آذربایجان غربی)، رسول عطائی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری آذربایجان غربی که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: متقاضیان نوسازی واحدهای مسکونی در 22 شهر اقدام به ثبت درخواست کردند.
وی ادامه داد: نوسازی مساکن در بافت های فرسوده شهری نیازمند یک عزم جدی و مشارکت همه جانبه شهرداران و مسئولان شهرستانی است.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به تخصیص قیر به شهرداری های استان نیز، گفت: در راستای آسفالت معابر خاکی محدوده‌های بازآفرینی شهری مصوب استان بیش از 12 هزار و 472 تن قیر رایگان به ارزش یک هزار و 169 میلیارد ریال طی چند سال اخیر به شهرداری‌های آذربایجان غربی واگذار شده است.
عطائی افزود: این میزان قیر تخصیصی جهت آسفالت معابر محلات هدف به طول 259 کیلومتر در اختیار شهرداری های 16 شهر استان قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: جذب قیر بیشتر نیازمند همکاری همه جانبه شهرداران سطح استان است تا رویکردهای بازآفرینی شهری با هدف توزیع عادلانه و توسعه استاندارد خدمات و سرانه‌های شهری اجرایی شود.
وی ادامه داد: با توجه به رشد محدوده محلات هدف و جمعیت ساکن در آنها، این اداره کل با همکاری دستگاه‌های دخیل در برنامه اقدام مشترک در شهرهای ارومیه، بوکان، پیرانشهر، خوی، سردشت، سلماس، مهاباد و میاندوآب نسبت به بازبینی برنامه اقدام مشترک اقدام نموده که در نهایت 572 پروژه به اعتبار بالغ بر 55.304 میلیارد ریال تهیه شده است.

نظر شما