شناسهٔ خبر: 67096851 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

قلعه‌نویی خیره به آمریکا، کانادا و مکزیک (عکس)

تمام فکر و ذکر امیر قلعه‌نویی این روزها این است که چطور تیمی مقتدر برای جام جهانی 2026 بسازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش‌ سه‌"، با توجه به 48 تیمی شدن جام جهانی که برای اولین مرتبه از سال 2026 این تغییر بزرگ آغاز خواهد شد، تیم ملی فوتبال ایران که طی 3 دوره اخیر هم پای ثابت مهم‌ترین تورنمنت فوتبال جهان بوده کار سختی برای رسیدن به جام جهانی نخواهد داشت.

امیر قلعه‌نویی پس از 16 سال به تیم ملی برگشت و تا یک قدمی کسب یک موفقیت تاریخی هم پیش رفت، اما پای خودش و شاگردانش در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل قطر لغزید تا همچنان فوتبال ایران در حسرت آقایی در قاره کهن مانده باشد.

2031893

پس از پایان جام ملت‌های آسیا که تیم ملی فوتبال ایران دومین میانگین سنی بالای مسابقات را داشت، جوانگرایی یکی از ماموریت‌های اصلی امیر قلعه‌نویی در جام جهانی 2026 تلقی می‌شود. از طرفی این تغییر نسل باید به شیوه‌ای کارآمد انجام شود تا عملکرد تیم ملی تحت تاثیر قرار نگیرد و در این بین با توجه به انتظارات و توقعاتی که وجود دارد، کادر فنی تیم ملی فشار بالایی را تحمل می‌کند.

امیر قلعه‌نویی مسئول اول پاسخگویی به انتظارات اهالی فوتبال است و توانسته با اقدامات خود علاوه بر عبور سلامت از یک مرحله مهم مقدماتی جام جهانی میانگین سنی تیم ملی را هم حول و حوش 3 سال کم کند. 

2031892

این ماموریت همچنان ادامه دارد و باید دید سرمربی تیم ملی در مسیر رسیدن به جام جهانی 2026 که در سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار خواهد شد، چقدر به هدف خود برای مهیا کردن تیمی مقتدر و در عین حال جوان شده که توان صعود از مرحله گروهی را داشته باشد موفق عمل می‌کند.

نظر شما