شناسهٔ خبر: 67096162 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

فداحسین مالکی:

رئیسی از ابتدا با جدیت به موضوع آب‌رسانی سیستان پرداخت | اقدام مهم دولت شهید رئیسی برای تأمین آب سیستان چه بود؟

یکی از پروژه‌های جدی و مهم شهید رئیسی در جهت محرومیت‌زدایی و توجه به قشر کم‌برخوردار ایران را باید در عملکرد دولت سیزدهم در راستای آب‌رسانی به مناطق محروم دید.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، یکی از پروژه‌های جدی و مهم شهید رئیسی در جهت محرومیت‌زدایی و توجه به قشر کم‌برخوردار ایران را باید در عملکرد دولت سیزدهم در راستای آب‌رسانی به مناطق محروم دید. سیستان و بلوچستان یکی از مناطق مهمی بود که در دولت سیزدهم همت‌های ویژه‌ای به آن در جهت تأمین آب‌رسانی شد. فداحسین مالکی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت‌وگویی با همشهری داشت که در ادامه می‌خوانید.

دغدغه‌مندی از ابتدای شروع خدمت

مالکی در ابتدا گفت: در بدو روی کار آمدن دولت سیزدهم دیداری با شهید رئیسی داشتیم و گزارشی درمورد استان سیستان و بلوچستان و وضعیت عدم ایجاد و اجرای پروژه‌های صنعتی و تولیدی داشتیم. ایشان هم خیلی سریع و با جدیت به وزاری مربوطه چون نیرو، راه و شهرسازی، نفت و مسکن دستوراتی را ابلاغ کردند تا عنایتی ویژه به مشکلات استان داشته باشند.

ماجرای آب‌شیرین‌کن‌های سیستان

وی افزود: یکی از جدی‌ترین مشکلات سیستان و بلوچستان که از دیرباز وجود داشته و درحال حاضر هم این چالش دیده می‌شود مسأله آب است. خشکسالی‌های چندساله اخیر در استان به همراه عدم توجه طالبان به حقابه ایران در رود هیرمند موجب شده بود تا مشکلات متعددی در موضوع آب در این استان وجود داشته باشد. طرح‌هایی چون خطوط آب‌رسانی از دریای عمان به سیستان و از آنجا به خراسان مطرح بوده و هست اما با توجه به زمان‌بر بودن این طرح یکی از اقدامات مهم در مورد آب‌رسانی ایجاد چاه‌هایی در اطراف زابل و زاهدان بود که موضوع آب‌رسانی در این منطقه را تسریع بخشید.

او بیان کرد: با جدیت وزارت نیرو در حفر این چاه‌ها و به کارگیری دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن داخلی و خارجی جهت تأمین اب اقدام مهم دولت سیزدهم به جهت رفع این معضل دیرینه بود. گفتنی است که نصب این آب‌شیرین‌کن توسط نیروهای متخصص ایرانی، بالاخص افراد بومی استان صورت گرفته بود که از این جهت هم باید این را موفقیت قابل توجهی ارزیابی کرد. ما امید داریم که رئیس دولت چهاردهم جمهوری اسلامی ایران این روند مهم و اساسی شهید رئیسی را که با جدیت پیگیری شده بود را ادامه دهد.

نظر شما