شناسهٔ خبر: 67096037 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام:

باید از ظرفیت سند تحول برای پیشبرد اهداف تعاونی‌ها استفاده کرد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با تاکید بر اهمیت سند تحول گفت: باید از ظرفیت سند تحول برای پیشبرد اهداف تعاونی‌ها به درستی استفاده کرد؛ اتاق تعاون، بزرگ‌ترین و مؤثرترین شریک سازمانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، نورالدین الیاسی امروز _یکشنبه بیستم خرداد_ در نشستی که با حضور مدیران تعاون استان و همچنین رئیس و دبیر اتاق تعاون استان در محل اتاق تعاون ایلام برگزار شد، اظهار کرد: اتاق تعاون، بزرگ‌ترین و مؤثرترین شریک سازمانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم اشاره کرد و افزود: برای تحقق این شعار، بخش تعاون یکی از اولویت‌ها است و به همین دلیل بسیار مورد توجه دولت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام به اهمیت سند تحول تأکید کرد و خاطرنشان کرد: از ظرفیت سند تحول برای پیشبرد اهداف تعاونی‌ها باید بدرستی استفاده کرد.

قدرت‌الله کاظمی رئیس اتاق تعاون استان ایلام نیز با بیان اینکه اتاق تعاون فعلی ایلام از زمان تشکیل تاکنون توانسته عملکرد خوبی داشته باشد، اظهار کرد: با تلاش همکاران اتاق تعاون استان، در حال پیگیری جهت ایجاد دفتر تجاری در عراق هستیم که امیدواریم به‌زودی این دفتر فعالیت خود را آغاز کند.

وی به کمیسیون ماده ۵ که بررسی صلاحیت کاندیداهای هیئت مدیره و بازرسی شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی‌ها است، اشاره کرد و افزود: ما در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۲ مورد و در سال ۱۴۰۳ تاکنون تعداد ۵ مورد کمیسیون ماده ۵ داشته‌ایم.

رئیس اتاق تعاون استان ایلام با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۳۹۸ تاکنون ۷۵ مورد پرونده داوری بررسی کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: صدور گواهی مبدا به کشور عراق، برگزاری نمایشگاه بهاره هم‌اندیشی-تنظیم بازار و…، عضویت و حضور مستمر در جلسات و هیئت‌های تجدید نظر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تأمین اجتماعی، برگزاری مجامع تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها، صدور تعداد ۵ کارت بازرگانی از سال ۱۴۰۱ تا کنون و… از دیگر اقداماتی است که اتاق تعاون استان ایلام توانسته است انجام دهد.

کاظمی در ادامه به وجود مرغ مازاد در استان اشاره کرد و گفت: از سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری در مرکز استان برای ایجاد و راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی برای جلوگیری از خروج مرغ مازاد استان دعوت شده و امید است که این مشکل نیز برطرف شود.

نظر شما