شناسهٔ خبر: 67095852 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون عمرانی استاندارتهران: نرخ افزایش اجاره بها در تهران ۲۶ درصد تعیین شد

پردیس- ایرنا- معاون عمرانی استاندارتهران گفت: در شورای هماهنگی مسکن افزایش نرخ اجاره بها در تهران ۲۶ درصد و در شهرهای استان تهران ۲۴ درصد تعیین و مصوب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، میر محمد غراوی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری شورای مسکن استان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد به خبرنگاران گفت: میزان افزایش اجاره بها درجلسه قبلی شورای هماهنگی مسکن تصویب شد که مورد عمل قرار می‌گیرد و درجلسه آتی گزارش از اتحادیه املاک برای این موضوع خواهیم گرفت.

وی ادامه داد:ما وظیفه داشتیم برابر قانون در شورای هماهنگی مسکن استان نرخ افزایش اجاره بها را تعیین کنیم و اقدام شدو این مصوبه قطعا ضمانت اجرا دارد و در مرحله بعدی در شورای عالی مسکن کشور نهایی شده و ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

معاون عمرانی استاندارتهران با اشاره به سایرمصوبات نشست شورای مسکن، توضیح داد: با پی‌گیریهای علیرضا فخاری استاندار ،مقام عالی وزارت راه وشهر سازی بسیاری از مشکلات مسکن حمایتی به ویژه نهضت ملی مسکن مرتفع شد.

غراوی افزود: تامین زمین به موقع انجام شده و بسیاری از پروژه‌ها نیز در مرحله طراحی و ساخت هستند که بسیاری ازآنها پیشرفت قابل ملاحظه ای داشتند.

وی ادامه داد: اولین نسل از ساخت مسکن نهضت ملی در شهرستان پرند افتتاح شد و به همین ترتیب تا پایان سال هم به مرور در استانهای مختلف وشهرهای جدید پروژه های نهضت ملی زیادی قابلیت بهره برداری خواهند داشت.

معاون عمرانی استاندار تهران ادامه داد: در نشست امروز به ریاست استاندار دستگاه‌های خدمات رسان مجاب شدند که با تامین اعتباری که از منابع ملی واستانی شکل گرفت برای خدمات زیر بنایی آب وبرق و گاز د رشرکتهای آب، برق وگاز وسریع وبدون فوت وقت پروژه‌هایی که به مرحله بهره برداری رسیده آب، برق وگاز را تامین کنند که زودتر بتوانیم تحویل متقاضیان بدهیم.

غراوی خاطرنشان کرد: دراین نشست ازشهرداری ها خواسته شد که میزان پروانه های صادره را گزارش بدهند و شهرداری پردیس برای مساکن جدید ارائه گزارش داد.

وی افزود: شهرداری پردیس به تعداد زیادی از مساکن مهر در فاز هشت که فاقد پروانه بود را به استناد مصوبه شورای مسکن استان گواهی عدم خلاف داد تا دستگاه‌های خدمات رسان آب و برق و گازبتوانند قانونمند ارائه خدمات بدهند و زمینه اخذسنداعیانی وتفکیک آپارتمانی برای آنها فراهم شود.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نظر شما