شناسهٔ خبر: 67095815 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل کمیته امداد مازندران خبر داد

جمع‌آوری بیش از ۴۲ میلیارد تومان زکات توسط مراکز نیکوکاری مازندران

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران از جمع‌آوری ۴۲ میلیارد و ۵۵۹ میلیون تومان زکات توسط مراکز نیکوکاری در سال‌جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، میثم معافی عصر امروز _یکشنبه، بیستم خرداد_ در جمع خبرنگاران با توجه به رهنمودهای رهبر انقلاب مبنی بر واگذاری کار مردم به مردم کمیته امداد از سال ۱۳۹۴ با رویکرد ترویج فرهنگ احسان و انفاق اقدام به ایجاد مراکز نیکوکاری کرد است، اظهار کرد: با همین رویکرد و با محوریت محله و مسجد، ۲۹۵ مرکز نیکوکاری در شهرها و ۹۳ مرکز نیکوکاری در روستاهای استان مازندران ایجاد شده که به خدمت‌رسانی مشغول هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته از طریق مراکز نیکوکاری استان ۵۳۸ میلیارد و یکصد میلیون تومان به نیازمندان کمک شده، افزود: از این مقدار ۷۸ میلیارد و ۴۸۹ میلیون تومان آن نقدی و ۴۵۹ میلیارد و ۶۱۱ میلیون تومان غیر نقدی بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اعلام اینکه ۸۱ مرکز نیکوکاری به صورت تخصصی خدمات ارائه می‌دهند، گفت: این مراکز در زمینه‌های اشتغال، فرهنگی، زکات، مسکن، درمان فعالیت دارند که همگی توسط معتمدین محلی اداره می‌شود.

معافی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری استان در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۱ میلیارد و۳۴۳ میلیون تومان صدقه را جمع‌آوری و در اختیار مددجویان قرار دادند، تصریح کرد: همچنین در طرح اکرام ایتام و محسنین نیز مراکز نیکوکاری ۱۶ میلیارد و ۹۸۸ میلیون تومان به ایتام و محسنین تحت حمایت کمک کردند.

وی ادامه داد: در این مدت بیش از ۴۲ میلیارد و ۵۵۹ میلیون تومان زکات نیز توسط مراکز نیکوکاری جمع‌آوری و ۴۱۰ میلیارد و ۸۱۰ میلیون تومان نیز کمک‌های مبتنی بر نیاز را جذب و به محرومان ارائه کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران افزود: امسال در ماه مبارک رمضان ۹۲۳ آشپزخانه در سراسر استان ۷۴ هزار سبدکالا، یک میلیون و ۱۵۰ پرس غذای گرم و ۹۸۵ افطاری ساده به ارزش ۲۷۰ میلیارد تومان را بین نیازمندان توزیع کردند.

معافی خاطرنشان کرد: در مجموع عملکرد مراکز نیکوکاری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن ۸۸ درصد رشد در جذب کمک‌های مردمی را نشان می‌دهد.

نظر شما