شناسهٔ خبر: 67095646 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

مخبر: هیچ تعللی در گره‌گشایی از مردم جایز نیست

سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به تلاش‌های اعضای دولت برای پیگیری بدون وقفه وظایف و ماموریت‌های محوله، گفت: هیچ تعللی در گره‌گشایی از مردم جایز نیست.

صاحب‌خبر -

سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به تلاش‌های اعضای دولت برای پیگیری بدون وقفه وظایف و ماموریت‌های محوله، گفت: هیچ تعللی در گره‌گشایی از مردم جایز نیست.

محمد مخبر عصر یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ در جلسه هیأت دولت ضمن گرامیداشت یاد شهدای خدمت به‌ویژه رئیس جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی افزود: از افتخارات دولت مردمی ولایت‌مداری و پایبندی کامل به اهداف و ارکان نظام اسلامی به‌عنوان یکی از ویژگی‌های مهم و برجسته شهید رئیسی در حکمرانی بوده است و اعضای دولت در این میثاق خود با رئیس جمهور شهید ثابت‌قدم خواهند بود.

وی با اشاره به تلاش‌های اعضای دولت برای پیگیری بدون وقفه وظایف و مأموریت‌های محوله، بر ضرورت بهره‌برداری از طرح‌های تکمیل شده در دستور کار دولت تاکید و تصریح کرد: هیچ تعللی در گره‌گشایی از مردم جایز نیست.

سرپرست ریاست جمهوری با تاکید بر اهمیت مسئله علوم و فناوری‌های نوین در آینده حکمرانی کشور از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست با پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه، تداوم تقویت این توانمندی‌ها را همچنان در دستور کار داشته باشند.

مخبر همچنین با تأکید بر ضرورت استمرار و تقویت طرح مولدسازی در جهت توسعه طرح‌های عمرانی و زیربنایی کشور به عملکرد برتر وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه اشاره کرد و گفت: وظایف سایر دستگاه‌ها در این زمینه با جدیت پیگیری شود.

پیش از سخنان سرپرست ریاست جمهوری، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه به ارائه گزارشی تفصیلی از حضور در نشست وزرای خارجه کشور اسلامی در حال توسعه (دی ۸) با موضوع غزه ارائه کرد و گفت: در این نشست از سوی جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد شد تا نشست استانبول نقطه آغازین نقش‌آفرینی گروه «دی ۸» در قبال مسئله فلسطین و به طور خاص در مورد وضعیت غزه باشد و این امر به یک فرایند در سازوکار این گروه تبدیل شود که در نهایت مقرر شد کمیته‌ای ویژه برای پیگیری تصمیمات اتخاذ شده در نشست وزرای خارجه در دبیرخانه گروه «دی ۸» تشکیل و همچنین در آینده نزدیک نشست سران کشورهای عضو گروه «دی ۸» برگزار شود.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این جلسه نیز با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت رئیس جمهور شهید از سوی شرکت‌های بخش خصوصی حوزه فضایی و تجلیل از نقش شهید رئیسی درکسب دستاوردهای چشمگیر این بخش در سه سال گذشته، از رونمایی از یک ماهواره جدید آماده پرتاب خبر داد و افزود: در دولت سیزدهم ۱۲ ماهواره، معادل سه دولت قبل، پرتاب شده است که در تلاش هستیم سیزدهمین پرتاب نیز در همین دولت صورت پذیرد./مهر

نظر شما