شناسهٔ خبر: 67095643 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان:

کاشان نگین درخشان انگشتر گردشگری استان اصفهان است

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: کاشان چون نگین انگشتری در این استان می‌درخشد و از این حیث دارای نقش‌آفرینی ویژه در کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، امیر کرم‌زاده در آئین اختتامیه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان که به میزبانی کاشان برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های گوناگون کاشان بزرگ، این خطه را شهر گل و گلاب و آئینه، شهر هنر، مخمل، زری و ابریشم، شهر نقاشی و فرش و شهر جهانی نساجی سنتی و خانه‌های تاریخی نامید.

وی همچنین با یادآوری مفاخر و مشاهیر کاشان، افزود: چهره‌های برجسته‌ای نظیر غیاث الدین جمشید کاشانی، کمال الملک، سهراب سپهری، کلیم کاشانی، محتشم کاشانی در این دیار پرورش یافته‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، آمار بالای بازدید از آثار تاریخی کاشان و همچنین ظرفیت‌های غنی فرهنگی و تمدنی این شهر را بیانگر توجه ویژه در زمینه مرمت بناهای تاریخی و همچنین ارتقای زیرساخت‌ها در این منطقه دانست.

کرم‌‎زاده به آمار استانی گردشگری طی ایام سفر نیز اشاره و عنوان کرد: ثبت ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار اقامت-سفر به همراه ۷ میلیون بازدید از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری و ۲۹ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی نشانگر ظرفیت قابل توجه این حوزه در استان اصفهان است.

نظر شما