شناسهٔ خبر: 67095384 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

در بازدید از دبستان سعدی تاکید شد؛

ظرفیت‌های موجود در حوزه فرهنگ و هنر در خدمت بهبود فضای آموزشی دبستان سعدی

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران؛ در بازدید علی فروزانفر مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از دبستان سعدی واقع در منطقه پامنار که صبح امروز ۲۰ خرداد 1403 انجام شد، پیشنهادات فرهنگی و هنری جهت فرهنگسازی دانش‌آموزان این مدرسه مطرح شد.

عهدیه مقیمی مدیر دبستان سعدی ضمن اشاره به مشکلات و چالش های آموزشی و فرهنگی دانش آموزان این دبستان، گفت: بیش از نیمی از دانش‌آموزان مدرسه سعدی از اتباع و دانش‌آموزان ایرانی مدرسه از اقشار کم درآمد منطقه هستند. مشکلات مالی، فرهنگی و اجتماعی موجود، ناهنجاری های اخلاقی و عدم رغبت به تحصیل را در این آموزشگاه سبب شده است.

وی با تاکید بر اهمیت امر خطیر آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی، دغدغه‌های موجود در مدرسه سعدی را ضعف در فضای کلاس‌ها، راهرو، دفاتر مشترک جهت برگزاری امور پرورشی و تفریحی عنوان کرد و افزود: امکانات اولیه کلاس‌ها نظیر نیمکت‌ها، تخته‌ها، قفسه کتاب‌ها، وسایل ورزشی و سیستم صوت در این مدرسه از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

مدیر دبستان سعدی از عدم سرکشی مسئولان مربوطه گلایه کرد و اظهار داشت: ما در این سه سال با کمک خیرین توانستیم تا حدودی وضعیت ظاهری مدرسه را تغییر دهيم و با تهیه بسته‌های معیشتی و کمک به خانواده‌ها، کمی از دغدغه‌های موجود بکاهیم تا انگیزه ترغیب دانش‌آموزان به تحصیل را مهیا سازیم.

علی فروزانفر ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مدرسه، با توجه به ظرفیت‌هایی که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران وجود دارد، گفت: می‌توان با تجهیز کتابخانه، تامین کتاب‌ها و برگزاری پویش‌های کتابخوانی فرصتی جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی برای دانش‌آموزان ایجاد کرد.

وی افزود: برگزاری کلاس‌های هنری و پخش انیمیشن‌های جشنواره فیلم فجر نیز می‌تواند دانش‌آموزان را با فضای فرهنگی و هنری همراه سازد.

 

 

 

 


نظر شما