شناسهٔ خبر: 67094757 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارومیه به ۸۰۰ دستگاه اتوبوس شهری جدید نیاز دارد

شهردار ارومیه گفت: ارومیه به‌طور متوسط به بیش از ۸۰۰ دستگاه اتوبوس شهری نیاز دارد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مهدی‌زاده با بیان مشکلات شهر ارومیه افزود: بیش از ۷۳ درصد جمعیت کشور شهرنشین شده‌اند که در حوزه‌های مختلف تولید و مصرف تأثیر گرفته‌اند و ارومیه نیز بر اساس نرخ رشد جمعیت و مهاجرت ثابت شده است که به بیش از یک میلیون نفر سرویس می‌دهد و نزدیک به ۷۰ هزار نفر جمعیت شناور داریم.

وی اظهار کرد: در مطالعات مدیریت شهری باید جمعیت را بیش از جمعیت ساکن فعلی در نظر بگیریم و اگر توسعه حمل‌ونقل عمومی را نیز بررسی کنیم باید به صورت حومه‌ای نگاه شود و استفاده از خودروهای شخصی نیز به حداقل برسد.

مهدی‌زاده گفت: ناوگان حمل‌ونقل عمومی باید تبدیل به ناوگانی پاسخگو باشد و توجه به این حوزه را باید به‌طور جدی دنبال کنیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر ارومیه فقط از تاکسی و اتوبوس بهره‌مند است و ناوگان اتوبوس شهری نیز از کیفیت لازم برخوردار نیست و ظرفیت تولید داخلی کفاف نیازهای داخلی را نمی‌دهد.

مهدی‌زاده ادامه داد: ارومیه به‌طور متوسط به بیش از ۸۰۰ دستگاه اتوبوس شهری نیاز دارد و در بحث تأمین نیازهای این حوزه دچار مشکل هستیم و حتی اگر نقدینگی برای خرید نیز وجود داشته باشد امکان تحویل اتوبوس وجود ندارد.

شهردار ارومیه با بیان اینکه چهار سیاست را در ارومیه برای حوزه ترافیک مدنظر قرار داده‌ایم، تصریح کرد: در مرحله اول مداخله در ۱۴ گره ترافیکی را که شناسایی شده است، انجام می‌دهیم و در مرحله دوم توزیع ترافیک را مدنظر داریم و تأکید داریم برخی سفرهای شهری نباید به داخل شهر هدایت شوند.

وی ادامه داد: توسعه ناوگان‌های حمل‌ونقل در موضوعات تاکسی و اتوبوس و مباحث فرهنگی و آموزش نیز موارد دیگر حوزه ترافیک هستند.

مهدی‌زاده عنوان کرد: مباحث فرهنگی حوزه ترافیک را نیز مدنظر قرار داده‌ایم تا شهروندان مورد آموزش قرار گیرند، چرا که ۴۰ درصد کنترل ترافیک مربوط به شهروندان و فرهنگ‌سازی و آموزش در این حوزه است.

وی افزود: ارومیه دومین شهر بزرگ شمال‌غرب کشور است که نقش بسیار مهم اقتصادی به لحاظ موقعیت جغرافیایی دارد و باید معضل ترافیک در این شهر با استفاده از مدل‌های مختلف ترافیکی حل شود.

شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: تا زمانی که حاکمیت همتی برای ورود به سمت مدیریت یکپارچه شهری نداشته باشد، مشکلات شهرداری‌ها برای توسعه شهرها همچنان ادامه خواهد داشت و نباید دوگانگی سیاست‌ها برای توسعه شهرها بین دستگاه‌های خدمات‌رسان وجود داشته باشد.

 

نظر شما