شناسهٔ خبر: 67094170 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

همایش مدیران کل استان‌های وزارت فرهنگ با حضور جانشین وزیر فرهنگ برگزار شد ؛

ما خادم دولت آیت‌الله رئیسی هستیم و این برای ما سند افتخار است / حمایت از استان‌ها در حوزه‌های فرهنگی در این دوره بی‌سابقه بود

صاحب‌خبر -

سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ در هفتمین همایش مدیران کل استان‌های وزرات فرهنگ با صلوات و درود بر روان پاک بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، شهدا، شهید رئیسی و هیات همراه ضمن اشاره به خدمات ارائه شده در دولت مردمی و لزوم ثبت و مستندسازی این فعالیت‌ها گفت: بعدها خواهند نوشت که ما تجربه‌های متفاوتی را در دولت مردمی تجربه کردیم و داغ از دست دادن رئیس‌جمهور از جمله این تجربه‎‌ها بود.

وی ادامه داد: شهید رئیسی ویژگی‌های بارزی داشتند از جمله عقلانیت در حکمرانی، سعه صدر و پختگی اندیشه که یک مدیر برای مدیریت شایسته نیازمند آن است و آیت‌الله رئیسی علاوه بر این ویژگی‌ها از صفت تقوا هم بهره‌مند بود.

جانشین وزیر فرهنگ ادامه داد: ما خادم دولت آیت‌الله رئیسی هستیم و این برای ما سند افتخاری است.

هاشمی با اشاره به انتصاب مدیران استان‌ها با توجه به اصل شایسته‌سالاری و توجه ویژه وزیر فرهنگ به استان‌ها در این دوره گفت: وزیر فرهنگ، حمایت و نگاه ویژه‌ای به بحث استان ها داشتند و حمایت از استان‌ها در این دوره به لطف راهبری ایشان چشم‌گیر و بی‌سابقه بود.

وی با اشاره به انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در هفته‌های آینده گفت: ما شرعا و قانونا مجاز به فعالیت انتخاباتی نیستیم.

جانشین وزیر فرهنگ ادامه داد: در دولت مردمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهترین چینش ها و برترین مدیران استانی را داشته است.

هاشمی ضمن تاکید بر مستندسازی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه فرهنگ در دولت مردمی گفت: برخی از فعالیت‌های دولت مردمی مانند قرارگاه شهید آوینی در حوزه فرهنگ باید در حافطه تاریخی ثبت شود.

جانشین وزیر فرهنگ در پایان ضمن آرزوی توفیق روزافزون برای همکاران و مدیران کل استان‌ها از زحمات این عزیزان تشکر کرد.

رمضانی چابک: در دولت مردمی وارد یک‌دوره تحولی شدیم

مهدی رمضانی چابک، مدیرکل دفتر هماهنگی استان‌ها در هفتمین همایش مدیران کل استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نوع حمایت وزارت فرهنگ از مجموعه مدیران‌کل باعث ایجاد یک‌ فضای تعاملی بین معاونت‌ها شد.
وی افزود: آنچه‌که در دوره دولت‌مردمی در بحث تعامل با استان‌ها‌محقق شد یک‌دوره بی‌نظیر بود.
رمضانی چابک‌ ادامه داد:  در دولت مردمی نگاه حمایتی از استان‌ها‌ وجود داشت و منجر به ورود به یک‌دوره تحولی شد.

وی گفت: ما در دو سال گذشته بر یکسری رویکردها تاکید داشتیم تا ریل گذاری خوبی را در جهت گسترش نهادهای مردمی فرهنگ داشته باشیم.

رمضانی چابک بیان‌کرد: در حال حاضر  تقریبا این ریل گذاری انجام شده است و قرارگاه شهیدآوینی نقش بسیار پررنگی در این امر دارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ اظهار داشت:  با تلاش‌های جانشین وزیر فرهنگ کمیته فرهنگی شرق و غرب کشور هم‌ تشکیل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان؛ در دولت سیزدهم ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها چابک، فعال و جوان شدند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در گردهمایی مدیران کل استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقد هنرمندان بر سنگین بودن ساختار و عدم تحرک ادارت کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان داشت: از اقدامات برجسته دولت سیزدهم رفع این عدم تحرک با چابک، فعال و جوان سازی آنها بود.

منادی، با اشاره به مظلومیت فرهنگ بیان داشت: رقابت و تعارض سایر دستگاه‌ها در حوزه فرهنگ حاکم بود که با حضور دولت سیزدهم این رقابت و تعارض ها تبدیل به همگرایی بی‌سابقه مدیران فرهنگی در سطح ملی و استانی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: باید راه رئیس جمهور شهید با روایتگری اقدامات صورت گرفته ادامه پیدا کند، که این موضوع نیازمند تبیین است.

 

وزارت

نظر شما