شناسهٔ خبر: 67094155 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بیش از ۴۰ درصد اصناف مهاباد شناسه یکتا دریافت کردند

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: بیش از ۴۰ درصد اصناف این شهرستان نسبت به تبدیل شناسه های کاغذی به شناسه یکتا اقدام کردند.

صاحب‌خبر -

بیش از ۴۰ درصد اصناف مهاباد شناسه یکتا دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد ، حامد رمضانی افزود: از مجموع هشت هزار و ۸۰۰ پروانه مجوزدار صنف های مختلف تاکنون بیش از چهار هزار شناسه کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده است.

او اضافه کرد: باتوجه به برنامه ریزی دولت در آینده ی نزدیک شناسه های کاغذی هیچ گونه اعتباری نداشته و تمام مجوزها به صورت الکترونیکی خواهد بود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: خدمات دولت در حال الکترونیکی شدن است و مجوزهای کسب هم باید الکترونیکی باشد تا همه دستگاه‌ها به صورت یکپارچه به فعالان اقتصادی خدمات رسانی کنند.

رمضانی تاکید کرد: آن دسته از فعالان اقتصادی که هنوز شناسه یکتا ندارند یعنی نام شان در qr.mojavez.ir نیست می توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

او یادآور شد: اکنون با توجه به الکترونیکی شدن سامانه‌های دادگستری، مالیات، بانک‌ها و غیره، همه کسبه فقط با داشتن شناسه یکتا می‌توانند از خدمات آنها استفاده کنند.

نظر شما