شناسهٔ خبر: 67093652 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون والیبال | لینک خبر

شعبان‌خمسه: دیدار به دیدار هماهنگ‌تر شدیم/ امیدوارم با کسب قهرمانی کاوا با روحیه بهتر عازم تایلند شویم

صاحب‌خبر -

سرمربی تیم ملی والیبال زیر 18 سال دختر ایران گفت: امیدوارم فردا در فینال مسابقات کاوا برابر قزاقستان به قهرمانی برسیم و با روحیه بهتری عازم مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند شویم تا در این مسابقات نتایج قابل قبولی را به دست آوریم.

به گزارش دپارتمان ارتباطات فدراسیون والیبال، رقابت‌های والیبال زیر 18 سال دختر و پسر منطقه آسیای مرکزی (کاوا) از روز سه‌شنبه 15 خرداد در تاشکند پایتخت ازبکستان آغاز شده است و فردا (دوشنبه 21 خرداد) با معرفی برگزیدگان پایان می‌یابد.

تیم ملی والیبال زیر 18 سال دختر ایران که در این رقابت‌ها شرکت کرده است، در پنجمین دیدار خود به مصاف قزاقستان رفت و سه بر صفر این تیم را شکست داد تا به پنجمین برد خود دست یابد و راهی فینال این رقابت‌ها شود.

فاطمه شعبان‌خمسه پس از این دیدار بیان کرد: در مرحله مقدماتی تورنمنت کاوا صاحب پنج پیروزی شدیم و به فینال راه یافتیم، با توجه به شرایط خاصی که داشتیم و تنها دیدار تدارکاتی‌مان برابر تیم ملی والیبال جوانان بود، آمادگی بازیکنانم به جلسات تمرینی محدود می‌شد و البته تعداد زیادی از بازیکنانم تجربه و شرایط مسابقات رسمی و رقابت در کشورهای دیگر را نداشتند.

وی ادامه داد: قطعا شرکت در رقابت‌های کاوا برای‌مان مفید بود به‌خصوص دیدار امروز با قزاقستان که آخرین دیدار در مرحله گروهی بود و تحت فشار قرار گرفتیم. قزاقستان از تیم‌های خوب آسیا است و همچنین سایر تیم‌ها مانند ازبکستان و قرقیزستان در سطح خوبی قرار داشتند و نمایش بدی ارائه نکردند. به هرحال نوسانات زیاد بود و تیم‌های ازبکستان یک و دو هم خوب ظاهر شدند. ازبکستان میزبان بود و مقابل قزاقستان نمایش خوبی داشت. خوشبختانه با توجه به رقابت‌هایی که انجام دادیم توانستیم دیدار به دیدار هماهنگ‌تر شویم و تا اینجای رقابت‌ها بدون اینکه حتی یک ست باخته داشته باشیم، تمامی دیدارها را 3 بر صفر به پایان رساندیم.

شعبان‌خمسه در خصوص فینال رقابت‌های کاوا گفت: در دیدار فینال بار دیگر برابر قزاقستان قرار خواهیم گرفت. قرار بود مسابقات به صورت دوره‌ای برگزار شود ولی یک مرحله به رقابت‌ها اضافه شده است که دلیل این تصمیم را نمی‌دانم اما فردا (دوشنبه 21 خرداد) دیدار فینال بین تیم‌های اول و دوم و دیدار رده بندی نیز بین تیم‌های سوم و چهارم جدول رده‌بندی برگزار خواهد شد. دیدار فردا با قزاقستان مهم است و برنده دیدار فردا قهرمان این دوره از رقابت‌ها می‌شود. سال گذشته در رقابت‌های زیر 16 سال مقابل قزاقستان شکست خورده بودیم اما امروز موفق شدیم 3 بر صفر مقابل آن‌ها به برتری برسیم فکر‌ می‌کنم این مسئله به عملکرد خوب بازیکنانم باز می‌گردد که موفق شدند پیروز شوند.

وی ادامه داد: حضور در رقابت‌های قهرمانی زیر 18 سال آسیای مرکزی قطعا تاثیر زیادی روی کار تیمی‌مان داشت، برای بازیکنان در این سن بهترین تمرین، مسابقه است و قطعا هرچقدر در رقابت‌های بیشتری شرکت کنیم، می‌توانیم با آمادگی بهتری در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور یابیم. قزاقستان جزو هشت تیم باکیفیت آسیا است و فکر می‌کنم شناخت خوبی از آن‌ها و ازبکستان پیدا کردیم. البته در رقابت‌های قهرمانی آسیا آن‌ها با تیم‌مان هم‌گروه نیستند اما چیزی که شاهدش بودیم این است که آن‌ها کیفیت و سطح نمایش‌شان را تغییر دادند و سرعتی‌تر بازی می‌کردند.

سرمربی تیم ملی والیبال زیر 18 سال دختر ایران با اشاره به برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا از روز یکشنبه 27 خرداد ماه، گفت: بین این مسابقات و رقابت‌های قهرمانی آسیا هیچ فرصتی برای ریکاوری وجود ندارد و دو روز پس از پایان این تورنمنت به ایران بازگشته و 24 خرداد به مسابقات آسیایی در تایلند اعزام می‌شویم. فکر می‌کنم که اگر بین این مسابقات و مسابقات بعدی فرصت ریکاوری داشتیم می‌توانست برای‌مان مفیدتر باشد. اما در مجموع از حضور در تورنمنت کاوا خوشحالم. می‌توانیم به این رقابت‌ها به چشم دیدارهای تدارکاتی نگاه کنیم. امیدوارم فردا به قهرمانی برسیم و با روحیه بهتری عازم مسابقات قهرمانی آسیا شویم تا در این مسابقات نتایج قابل قبولی را به دست آوریم.

نظر شما