شناسهٔ خبر: 67093177 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

گروه هفت در آستانه تحریم بانک‌های چینی

ایرنا

به گفته منابع آگاه، در نشست آتی رهبران گروه هفت در ایتالیا قرار است موضوع اعمال تحریم‌ اعضای این گروه علیه بانک‌های چینی بررسی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، به گفته دو منبع آگاه، مقامات آمریکایی از کشورهای عضو گروه هفت خواسته‌اند در نشست آتی این گروه، بیانیه‌ای علیه بانک‌های چینی برای دور زدن تحریم‌ها به نفع روسیه صادر کنند.

رهبران کشورهای عضو گروه هفت در تاریخ ۱۳ تا ۱۵ ژوئن (24 تا 26 خرداد) در ایتالیا گردهم می‌آیند. گفته می‌شود محور اصلی جلسات این کشورها بررسی تهدید روسیه و چین خواهد بود.

به گفته این مقام نزدیک به مذاکرات که خواست نامش فاش نشود، این گفت‌وگوها احتمالاً منجر به بیانیه‌هایی علیه بانک‌های چینی می‌شود. با این حال به نظر می‌رسد هیچ اقدام تنبیهی علیه بانک‌های بزرگ چینی در کار باشد.

وزارت خزانه داری آمریکا به خبرهای منتشر شده درباره این موضوع واکنشی نشان نداده است اما مقامات این وزارتخانه بارها به بانک‌های چینی برای دور زدن تحریم‌ها روسیه هشدار داده اند.

دیلیپ سینگ، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در امور اقتصاد بین‌الملل گفت که انتظار دارد رهبران گروه هفت علیه اقدامات چین برای حمایت از روسیه واکنش نشان دهند.

وی گفت: نگرانی ما این است که چین هر روز بیشتر به عنوان کارخانه ماشین جنگی روسیه ایفای نقش می‌کند.

سینگ و دیگر مقامات ارشد دولت بایدن می‌گویند واشنگتن و شرکای آن آماده اعمال تحریم‌هایی علیه بانک‌ها و موسسات مالی چینی می‌شوند.

گفته می‌شود از موضوعات دیگر اجلاس گروه هفت بررسی مصرف دارایی‌های مسدود شده روسیه به نفع اوکراین است.

نظر شما