شناسهٔ خبر: 67092535 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تائید طرح جامع کلانشهر اصفهان بعنوان نخستین طرح پایلوت کشوری

رییس اداره طرح‌های توسعه شهری اصفهان گفت: مرحله نخست طرح جامع کلانشهر اصفهان با رویکرد نوین به عنوان نخستین طرح پایلوت کشوری به تأیید شورای راهبری کشور رسید.

صاحب‌خبر -

رییس اداره طرح‌های توسعه شهری و معماری اداره کل راه و شهرسازی اصفهان با اشاره به اینکه طرح جامع کلانشهر اصفهان از سال ۱۳۹۷ در دست تهیه است، گفت: تهیه مرحله دوم این طرح امسال در دستور کار انتخاب مشاور و تهیه قرار دارد.


علی هنردان افزود: با توجه به پوشش حداکثری شهر‌های استان از نظر تهیه طرح‌های جامع شهری از سال ۱۳۹۷، رویکرد کیفی در تهیه این طرح‌ها بیش از پیش مد نظر اداره کل را ه و شهرسازی استان قرار گرفت و بر این مبنا بازنگری طرح توسعه و عمران (جامع) شهر نطنز بعنوان نخستین طرح جامع ویژه استان و طرح جامع شهر نایین بعنوان نخستین طرح جامع کشور با رویکرد بازآفرینی در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.


او با اشاره به وضعیت طرح‌های جامع استان گفت: طرح‌های جامع، نخستین سطح از طرح‌های توسعه شهری است که با افق بلندمدت ۱۰ تا ۱۵ ساله نحوه استفاده از زمین برای کاربری‌های مختلف در محدوده و حریم شهر را تعیین و اولویت مناطق را از نظر بهسازی و نوسازی مشخص می‌کند.


رییس اداره طرح‌های توسعه شهری و معماری اداره کل راه و شهرسازی اصفهان گفت: تنها ۲۰ شهر بزرگ استان تا پیش از سال ۱۳۸۶ دارای طرح جامع مصوب بودند، اما با توجه به مصوبه سال ۱۳۸۶ هیات دولت مبنی بر تهیه طرح جامع برای کلیه شهر‌های کشور، اداره کل راه و شهرسازی اقدام به تهیه طرح جامع برای ۸۱ شهر دیگر استان کرد.


هنردان افزود: بر این اساس در مجموع ۹۸ شهر استان مشمولِ نظام تهیه طرح‌های جامع شدند که همه آنها دارای طرح جامع مصوب و ابلاغی هستند.


او گفت: از مجموع ۹۸ شهر مصوب ۱۷ شهر استان اصفهان دارای طرح بازنگری جامع بودند که از این میان ۱۴ شهر مصوب و ابلاغ شد و طرح جامع شهر‌های نطنز و نایین در مرحله تهیه و طرح جامع شهر مبارکه در مرحله تصویب و ابلاغ است.

نظر شما