شناسهٔ خبر: 67092467 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دستور استاندار برای ساخت ۲۷ مدرسه در سایت‌های مسکن خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: برای جبران بخشی از کمبود سرانه فضای آموزشی و تامین زیرساخت‌های آموزشی در طرح نهضت ملی مسکن هرچه سریعتر عملیات اجرایی ساخت ۲۷ مدرسه در سایت‌های مسکن استان آغاز و تسریع شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان گفت: در این شورا موافقت شد تا شهرداری‌های استان بر اساس ضوابط اعلامی کمیسیون ماده پنج و دفتر امور شهری استانداری مجوز بهره‌برداری پنج درصد فضاهای آموزشی را به صورت رایگان به ادارات آموزش و پرورش بدهند.

وی اظهار کرد: براساس قانون، شهرداری‌ها تا سه درصد عوارض صدور پروانه‌های ساختمانی، تفکیک زمین، پذیره و نوسازی خود را باید به آموزش و پرورش پرداخت کنند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به لزوم تخصیص سه درصد عوارض شهرداری‌ها براساس قانون به آموزش و پرورش گفت: شهرداری‌ها باید این عوارض را برای ارائه خدمات خوب به آموزش و پرورش پرداخت کنند.

وی همچنین موافقت خود را با تعیین تکلیف تغییر کاربری عیان ساختمان آزمایشگاه جابر بن حیان شهر بیرجند با همکاری شهرداری و دفتر امور شهری استانداری اعلام کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: ۳۸۷ پایگاه اوقات فراغت برای دانش آموزان در فصل تابستان پیش‌بینی شده است که تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در ۳۵۰ رشته در این پایگاه‌ها ثبت نام کرده‌اند.

سید علیرضا موسوی‌نژاد افزود: ثبت‌نام دانش‌آموزان در پنجره فعالیت‌های تابستانی در سامانه نورینو از دهم خرداد آغاز شد و تا هفته اول تیر ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه افتتاحیه طرح اوقاف فراغت دانش آموزان در هفته اول تیر است گفت: سال گذشته ۴۶ هزار نفر در پایگاه‌های اوقات فراغت استان ثبت نام کردند و امسال به دنبال این هستیم در کنار تنوع‌سازی برنامه‌های اوقاف فراغت، جمعیت آماری دانش آموزان در پایگاه‌ها را افزایش دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه بخشی از تجهیزات خبرگزاری پانا توسط اداره‌ کل آموزش و پرورش استان تامین شده است اضافه کرد: در زمینه گرامیداشت هفته معلم ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده که درخواست ما از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تخصیص این اعتبار است.

وی گفت: روزانه ۲۳ هزار نفر در استان امتحان نهایی می‌دهند که با پیش‌بینی تمامی امکانات مورد نیاز، مشکل و چالش در زمینه برگزاری امتحانات نداریم.

موسوی‌نژاد افزود: نامه‌ای به همه فرمانداری‌های استان ارسال شد تا دهیاری‌ها وضعیت سواد اهالی روستاها را برای معرفی روستای باسواد اعلام کنند.

وی با اشاره به طرح تربیت دانش آموز کارآفرین در راستای شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: در این زمینه تیم سازی برای پژوهش در برنامه درسی، فعال کردن گروه آموزشی درس کارآفرین، صیانت از برنامه درسی از طریق نظارت بالینی، تربیت نیروی انسانی ویژه درس و کارگاه کارآفرینی، جلب مشارکت بخش خصوصی، پارک‌های رشد و کارآفرینی و دانشگاه، بازدید میدانی از میدان عمل کسب و کار و تولید از راهکاری تحقق این طرح است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در زمینه هدایت دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه ای از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

وی با اشاره به طرح توسعه متوازن رشته‌های فنی و حرفه ای و کار دانش در برنامه هفتم توسعه افزود: در برنامه هفتم به ۹ هنرستان جدید برای تامین فضای کارگاهی و۲۲۲ نفر هنرآموز در استان برای اجرای موفق این طرح نیاز داریم.

موسوی‌نژاد در ادامه خواستار موافقت کمیسیون ماده پنج با تغییر کاربری برخی فضاهای آموزشی به تجاری برای تحقق کسب درآمد ۹۰۰ میلیارد ریالی آموزش و پرورش در سال جاری شد.

وی با اشاره به افزایش پنج برابری درآمد آموزش و پرورش خراسان جنوبی در دولت سیزدهم گفت: سال گذشته از نظر درصد افزایش درآمدزایی رتبه دوم کشور را کسب کردیم.

نظر شما