شناسهٔ خبر: 67092422 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان:

ظرفیت‌های ویژه هر منطقه را باید برندسازی کرد

جلال جلیلی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: برندسازی شهرها و روستاهای استان باید در دستور کار مسئولان مربوط قرار گیرد تا بتوان ظرفیت‌های ویژه هر منطقه را معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

مهران زینلیان، امروز(یکشنبه، ۲۰ خرداد) در مراسم تجلیل از خادمان ستاد سفر استان اصفهان در تالار شهر کاشان، اظهار کرد: برند یک شهر، گل و گلاب و در شهری دیگر، شیرینی سنتی است، این برندها باید تعریف و به مردم شناسانده شود.

وی افزود: لازم است هر هفته برنامه‌هایی با استفاده از ظرفیت‌های بومی هر منطقه برای معرفی برند شهرها و روستاها در نقاط مختلف استان برگزار شود، زیرا سبب ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تأکید کرد: معرفی فرهنگ اصیل و آثار معماری برگرفته از هنر اصیل ایرانی و اسلامی برای مردم هویت‌بخش است، هرچه این آثار بیشتر معرفی شود بسیاری از آفت‌های جامعه رفع می‌شود.

 زینلیان تصریح کرد: صنعت گردشگری به‌عنوان شتاب‌دهنده اقتصاد استان اصفهان است که باید به‌صورت ویژه مورد توجه اعضای ستاد خدمات سفر قرار گیرد و جذب گردشگر خارجی برای اصفهان به عنوان سیاست استان تلقی شود.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: به منظور توسعه صنعت گردشگری باید بسترسازی کنیم و سرمایه‌گذاری انجام شود تا با طرح‌های خلاقانه و نوآورانه، به سمت جذب گردشگر خارجی حرکت کنیم و استان اصفهان را از وضعیت موجود نجات دهیم.

شهرداری‌ها و بخش خصوصی در رونق گردشگری، نقش تعیین کننده دارند

به گزارش ایسنا، همچنین مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: شهرداری‌ها و بخش خصوصی در جهان در زمینه رونق گردشگری، نقش تعیین کننده دارند و رتبه شهرهایی نظیر لندن، استانبول، دوبی و... بیانگر این واقعیت است.

محمدمهدی فردوسی، اظهار کرد: بهسازی خیابان علوی کاشان، با توجه به وجود خانه‌های تاریخی در این محور، یک اتفاق کم‌نظیر است.

 وی تصریح کرد: استان اصفهان جایگاه برتری از نظر میراث فرهنگی دارد، اما بسیاری از این داشته‌‎ها، آن‌گونه که شایسته است مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. ۶۰۰ نوع صنعت در حوزه صنایع دستی جهان شناسایی شده که این عدد در کشور ایران ۴۵۰ مورد و در استان اصفهان ۲۸۷ مورد است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: طرح «هر شهر یک رویداد گردشگری» بر اساس برندهای گردشگری و اقتصادی متناسب با شهر، ملاکی برای ارزیابی در این حوزه است و باید محور توسعه در شهرها، حوزه گردشگری باشد و این طرح می‌تواند به عملیاتی شدن این موضوع کمک کند.

آیین پایانی ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان با حضور مقامات استانی و شهرداران و مدیران ۲۸ شهر از استان در تالار شهر کاشان برگزار شد.

انتهای پیام

نظر شما