شناسهٔ خبر: 67092400 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

ایجاد «کانال ایرانیاران رادیو ایران» در «شبکه ملی شاد»

در سانحه بالگرد رئیس‌جمهور و همرانشان، دانش‌آموزان عضو کانال ایرانیاران در شبکه ملی شاد، غم‌نامه‌های خود را در مظلومیت، محبوبیت و فقدان شهیدان خدمت نوشتند و خواندند و فرستادند و درگاه‌های رادیو ایران، بستر پخش و انتشار دلنوشته‌ها و دلگویه‌های آن‌ها بود.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: مدیر گروه فضای مجازی رادیو ایران درباره تحقق گام‌های تحولی در «رادیو ایران» گفت: مدت‌هاست هویت محوری و عدالت گستری، مهم‌ترین راهبرد‌های رسانه است و در حال حاضر برجسته‌ترین سازوکار و بستر تحقق آن در رادیو ایران؛ ایجاد و هدایت «کانون ایرانیارن» است.

نوشین وفائی زنور بیان کرد: «ایرانیاران»، علاقمندان به این مرز و بوم‌اند که همراهی با «رادیو ایران» را ارج می‌نهند و تلاش می‌کنند با تولید و ارسال محتوا برای «رادیو ایران»، صدای مردم استان، شهر و روستای خود باشند و از استعداد‌ها و ظرفیت‌ها، آموزه‌ها و آیین‌ها و داشته‌ها و نداشته‌های منطقه زندگی خود به اشتراک بگذارند.

مدیر فضای مجازی رادیو ایران خاطر نشان شد: اولین گام در مسیر توسعه «کانون ایرانیاران»، تعریف و اجرای «طرح سفر‌های استانی رادیو ایران» و برگزاری نشست‌هایی با ایرانیارن و عضوگیری‌های جدید بود. از این رهگذر، رادیو ایران با سفر به ۲۵ استان، مسیری طولانی پیموده و گام‌های بلندی در ارتقا طرح ایرانیاران برداشته است.

وفایی ادامه داد: نقطه عطف مسیر گسترش و توسعه طرح ایرنیاران، همکاری «رادیو ایران» با «وزارت آموزش و پرورش» و ایجاد «کانال ایرانیاران رادیو ایران» در «شبکه ملی شاد» است.

مدیر فضای مجازی رادیو ایران تاکید کرد: باید توجه داشت که آموزش و پرورش، یکی از نقاط کانونی برای حرکتی ابتکاری و آینده‌ساز در مسیر تحول و توسعه و نقطه آغازی برای تقویت سرمایه اجتماعی است که با همراه و همدل کردن دانش‌آموزان و به تبع آن؛ خانواده‌های آن‌ها تحقق می‌یابد. حضور دانش‌آموزان مقاطع مختلف در «شبکه ملی شاد»؛ ظرفیت بالقوه، پویایی است که نه تنها خود بلکه به دلیل حضور و پیوند با یک خانواده به عنوان محور اصلی کنش‌های اجتماعی؛ از استعداد و قابلیت بالایی برخوردار است و بستری پویا و سرمایه‌ای جدی برای کنشگری اجتماعی محسوب می‌شود که «رادیو ایران» در بهره‌مندی از این عرصه‌ی ارزشمند؛ پیشگام و فعال است.

وفایی زنوز گفت: راه‌اندازی پویش «قهرمان این انتخاب تویی» در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۲، اولین تعامل جدی «رادیو ایران» و «شبکه ملی شاد» بود که طی این همراهی اعضای «کانال ایرانیاران رادیو ایران» در «شبکه ملی شاد»، آثار متعددی را در قالب‌های متنوع برای این پویش ارسال کردند و این آثار در آنتن و کانال‌های رادیو ایران در فضای مجازی منعکس شد.

وی همچنین به پویش «دلنامه غزه» در راستا با همدلی مادران و کودکان غزه و دریافت دلنوشته‌ها و دلگویه‌های تاثیرگذار و پویش «معلم خوب من» و دریافت حجم قابل‌توجهی عکس یادگاری با آموزگاران، نامه خطاب به معلمان و فیلم دکلمه برای دبیران؛ اشاره کرد.

مدیر فضای مجازی رادیو ایران یادآور شد: در سانحه بالگرد رئیس‌جمهور و همرانشان، دانش‌آموزان عضو کانال ایرانیاران در شبکه ملی شاد، غم‌نامه‌های خود را در مظلومیت، محبوبیت و فقدان شهیدان خدمت نوشتند و خواندند و فرستادند و درگاه‌های رادیو ایران، بستر پخش و انتشار دلنوشته‌ها و دلگویه‌های آن‌ها بود.

نظر شما