شناسهٔ خبر: 67092373 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

سفر زیارت‌اولی‌ها از هرات افغانستان به مشهد مقدس

با همکاری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در هرات، 20 تن از فعالان حوزه زیارت و مسئولین هیئت‌ها و کاروان‌های زیارتی و برخی زیارت‌اولی‌ها از هرات افغانستان برای زیارت امام رضا(ع) به مشهد مقدس سفر می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با توجه به حضور 20 تن از فعالان حوزه زیارت و مسئولین هیئت‌ها و کاروان‌های زیارتی و برخی زیارت‌اولی‌ها از هرات افغانستان در مشهد مقدس، جلسه‌ای مشترک در محل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تشکیل شد.
مجید خالق‌نیا، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در هرات افغانستان به اهداف سفر این گروه اشاره و اظهار کرد: زائران افغانستانی طی گروه‌های منسجم و همراه با برنامه‌های فرهنگی که با هماهنگی آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد، به مشهد مقدس عزیمت خواهند کرد و این اولین گروه هستند که در بین آن‌ها، حجت‌الاسلام قربانی، منشی شورای علماء و از مسئولین مدرسه علمیه صادقیه و حجت‌الاسلام حسنی، معاون حوزه علمیه محمدیه و عده‌ای از حافظین قرآن کریم و مسئولین کاروان‌های زیارتی و چند تن از خیرین حوزه زیارت حضور دارند.
مسئول خانه فرهنگ ایران در هرات خواستار همکاری آستان قدس رضوی برای اجرای برنامه‌های قرآنی و دینی و فرهنگی ویژه زائران افغانستانی شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین باقری، رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خراسان رضوی مطرح کرد: ما نسبت به برادران خود در کشور دوست و همسایه افغانستان احساس نزدیکی و دوستی می‌کنیم و این احساس برای همه اتباع و دوستداران اهل بیت(ع) وجود دارد.
وی افزود: امام راحل(ره) محبوب دلها می‌شود، شهید سلیمانی نیز همین گونه است خداوند پرچم سلیمانی را در همه عالم برافراشت، این سنت الهی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین قربانی منشی شورای علما و از مسئولین مدرسه علمیه صادقیه هرات افغانستان با تسلیت شهادت آیت الله رئیسی، او را شخصیتی وارسته و خودساخته و جهانی توصیف کرد که به همان اندازه که مردم ایران در غم از دست دادن او، احساس ناراحتی کردند، مردم افغانستان نیز همان احساس و غم را از این ضایعه بزرگ به دل گرفتند.

سفر زیارت‌اولی‌ها از هرات افغانستان به مشهد مقدس
وی خواستار توجه بیشتر مسئولین به موضوع زیارت و تسهیل آن برای مردم افغانستان به خصوص در ایام زیارت به ویژه دهه کرامت و ایام خاصی مانند اربعین حسینی شد.
حجت‌‌الاسلام والمسلمین مصطفی فقیه اسفندیاری، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی نیز طی سخنانی، چهار راهبرد را برای خدمت به زائرین در آستان قدس رضوی بیان کرد.
وی افزود: آستان قدس رضوی دو دانشگاه معتبر دارد؛ در صورتیکه نخبه‌ها و فرزندان با استعداد دوستداران و پیروان اهل بیت(ع) معرفی شوند، امکان بورس آنها نیز وجود دارد.
معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی پیشنهاد کرد: صندوقی با محوریت آستان قدس رضوی برای کمک به زیارت‌اولی‌های بی‌بضاعت تشکیل شود.
وی همچنین قول پیگیری مهمانسرا برای زیارت‌اولی‌ها را داد و بر ارائه خدمات ویژه فرهنگی به زائرین هرات افغانستان تأکید کرد.

انتهای پیام

نظر شما