شناسهٔ خبر: 67092336 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

۶۲ زندانی استان کرمان به همت ستاد دیه آزاد شدند

رئیس کل دادگستری استان کرمان از آزادی ۶۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان‌های استان از ابتدای سال تاکنون با همت ستاد دیه خبر داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در مراسم هشتمین شب یازدهمین سوگواره ملی تعزیه روستای ده زیار گفت: در این سوگواره ملی با جمع آوری کمک‌های مردمی و خیرین، زمینه آزادی ۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد فراهم شد.

وی افزود: بیش از دو دهه است که ستاد مردمی دیه در کشور راه انداری شده با همت مردم و خیرین چندین هزار نفر از مددجویان که به جهت مشکلات مالی راهی زندان شده بودند، آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که بایستی در این امر خیر به اهل بیت (ع) تاسی کنیم، اظهار کرد: با همت ستاد دیه استان کرمان از ابتدای سال تاکنون ۶۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند.

وی در بخش دیگری گفت: همه ساله به مناسبت سالگرد ارتحال بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، سوگواره بسیار فاخر در روستای ده زیار برگزار می‌شود و هنرمندان زیادی از سراسر کشور در این مراسم شرکت می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در برگزاری جشن‌های گلریزان استان تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال خیرین و شرکت‌های تولیدی استان به ستاد دیه کمک کردند که از این حیث استان کرمان در کشور رتبه سوم را دارد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با فرهنگ ایثار و شهادت پابرجا و استوار مانده است، بیان کرد: این فرهنگ را حضرت امام حسین (ع) در اسلام پایه گذاری کردند و به ما آموختند جایی که لازم باشد برای حفظ ارزش‌های دین بایستی جان خود را اهدا کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی بیان کرد: انقلاب اسلامی با تاسی به فرهنگ عاشواریی به این مرحله بالندگی خود رسیده است و برای ادامه راه نیاز به ارج نهادن به فرهنگ شهادت و گذشت دارد و این مراسم تعزیه که در روستای ده زیار برگزار می‌شود می‌تواند در نهادینه کردن ارزش و فرهنگ اسلامی در جوانان بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/

نظر شما