شناسهٔ خبر: 67091493 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل اوقاف فارس:

فعالیت اوقاف بر اساس نص صریح وقف‌نامه‌هاست

زهرا عسگری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در خصوص عملکرد این اداره‌کل گفت: فعالیت و عملکرد ادارات اوقاف بر اساس نص صریح وقف‌نامه‌هاست.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسوی امروز، ۲۰ خردادماه در نشست با مجمع مطالبه‌گران استان فارس گفت: رسیدگی به امور موقوفات، اداره موقوفات، حفاظت و حراست از موقوفات از وظایف ادارات اوقاف و امور خیریه است.

وی افزود: علاوه بر اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش از عواید موقوفات در راستای اقتصاد مقاومتی سرمایه‌گذاری، تولید و توسعه و بهره‌وری موقوفات استفاده می‌شود.

موسوی با بیان اینکه در بحث امور خیریه به ویژه در حوزه‌های درمانی و سلامت سالانه خدمات بسیار زیادی به مردم ارائه می‌شود، برگزاری ویژه برنامه‌های مانور سلامت با همکاری بسیج جامعه پزشکان فارس و با هدف ویزیت، دارو و درمان رایگان را  از جمله فعالیت‌های خیریه این سازمان در فارس عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف فارس بیان کرد: همچنین احداث مجموعه بزرگ پرورشگاهی موقوفه حاج خلیل زالی در شهر صدرا که طی دو سال گذشته آغاز شده است و با زیر بنای ۵ هکتار و دارای بخش‌های مختلف اقامتی، آموزشی، سالن چند منظوره، سالن‌های ورزشی و سینما و... است، از دیگر اقدامات اوقاف فارس است.

کاظم روستا، رئیس کارگروه‌های تخصصی مجمع مطالبه‌گران استان فارس هم در این نشست گفت: مجمع مطالبه‌گران مجموعه بسیار گسترده از سطح ملی تا سطح شهرستان و محلات هستند. بنابراین گروه‌های مطالبه‌گر می‌توانند دغدغه‌ها و حتی در موارد خلأهای قانونی نقش موثری در کشور داشته باشند چرا که حلقه واسط و میانی مردم و سازمان‌ها و نهادها هستند.

 دبیر مجمع مطالبه‌گران استان فارس هم در این نشست با یادآوری اینکه این مجمع بر اساس منویات مقام معظم رهبری در سال ۹۸ شکل گرفته است،‌ افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ورود و حضور مردم در میدان و مطالبه صریح از دستگاه‌های اجرایی است.

حسین کشتکار با بیان اینکه از سال ۹۹ تا ۱۴۰۲ همه استان‌های کشور به تدریج دارای مجموعه مطالبه‌گران شده‌اند، افزود: مجمع مطالبه‌گران استان فارس نیز در سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی شده است و هم‌اکنون دارای ۱۲ کارگروه تخصصی است که تعداد ۱۸۰۰ مطالبه‌گر در استان فارس شناسایی شده است.

دبیر مجمع مطالبه‌گران فارس اظهار کرد: تاکنون موفق شده‌ایم ۳۴ مجمع در شهرستان های مختلف فارس برگزار کنیم و مطالبات مردم از ادارات و دستگاه‌های اجریی را مطرح و بیان کنیم.

وی با بیان اینکه مشکل بسیاری از مطالبات این است که مردم از وظایف اصلی سازمان‌ها اطلاع ندارند و اصلا با وظایف سازمان‌ها آشنایی ندارند، افزود: برگزاری جلسات مطالبه‌گری می‌تواند به شناخت بیشتر مردم از دستگاه‌ها و وظایفشان منجر شود و در نتیجه مطالبه‌گران خواسته‌های مردمی را بهتر پیگیری و دنبال کنند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه نمایندگان و مطالبه‌گرانی از شهرستان‌های شیراز، صدرا، لارستان، گراش مطالبه‌های مردمی در حوزه موقوفات را مطرح و به بحث و گفت‌وگو با مدیرکل و معاونان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان فارس پرداختند.

انتهای پیام

نظر شما