شناسهٔ خبر: 67091473 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی برای ثبت درخواست تا ۳۱ خرداد فرصت دارند

تهران- ایرنا- ثبت‌نام دانش‌آموزان دوره ابتدایی متقاضی شرکت در ارزیابی جهش تحصیلی که از ۱۰ اردیبهشت‌ماه آغاز شده است، ۳۱ خرداد به پایان می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، ثبت‌نام دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ ادامه دارد، متقاضیان برای ثبت‌نام باید به سامانه my.medu.ir مراجعه کنند.

جهش تحصیلی در دوره ابتدایی و از پایه‌های دوم به چهارم، سوم به پنجم وچهارم به ششم امکان‌پذیر است.

استفاده از جهش تحصیلی صرفا یک‌بار در طول دوره ابتدایی و برای یک پایه مجاز است و جهش برای بار دوم مشروط به رای کمیسیون (منطقه آموزش و پرورش) و سایر مقررات است.

قبول‌شدگان ساعی و برجسته پایه‌های دوم، سوم و چهارم ابتدایی با رعایت شرایط ذیل و تقاضای کتبی ولی خود می‌توانند مطابق ماده ۶ در ارزشیابی شهریورماه پایه بالاتر شرکت کرده و در صورت کسب سطح پیشرفت «خیلی خوب» در تمام دروس به صورت جهشی به آن پایه ارتقا یابند.

دانش‌آموزان باید از تمام دروس آن پایه و پایه‌های قبل، سطح پیشرفت «خیلی خوب» را کسب کرده باشند و آموزش و پرورش استثنایی باید صلاحیت هوشی و روانی دانش‌آموز را به این منظور تأیید کند.

در این فرآیند دانش آموزان از ارزشیابی دروس تربیت‌بدنی و وضعیت تربیتی معاف هستند.

پیش از این رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ثبت نام دانش‌آموزان دوره ابتدایی متقاضی شرکت در ارزیابی جهش تحصیلی را تا پایان خرداد ماه اعلام کرده بود.

حجت الله الماسی درباره شرایط ثبت نام جهش تحصیلی گفت: در مرحله اول مدیر مدرسه پس از حصول اطمینان از شرایط دانش آموز ثبت درخواست او را در سامانه سیدا انجام می دهد، سپس بعد از تأیید درخواست توسط مدیر در سامانه سیرت، ثبت درخواست جهش توسط اولیا در سامانه سیرت برای نوبت گیری و انجام مراحل ارزیابی در مرکز جامع سنجش انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در جهش تحصیلی آزمون هوش و بررسی روانشناختی گرفته می‌شود، افزود: پس از قبولی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، در پایه مورد نظر نیز بجز دروس تربیت بدنی و انضباط، آزمون اخذ می‌شود و میزان بهره هوشی و بررسی روانشناختی در این آزمون در دو طبقه باهوش و پر هوش به ترتیب یک و چند پایه است.

نظر شما