شناسهٔ خبر: 67090781 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

شروعی دوباره برای جشنواره تئاتر کیش

پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش در مهر ماه امسال در جزیره کیش برگزار می شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان در نشست خبری "پنجمین جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش" که شنبه 19 خرداد با حضور خبرنگاران رسانه های گروهی در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد؛ بر بهره مندی از ظرفیت های بخش خصوصی در اجرای رویدادهای هنری و فرهنگی تاکید کرد.

فاطمیان پور با بیان این که در حال حاضر جزیره کیش را با گردشگری خانواده می شناسند؛ از برگزاری رویداد بزرگ "رسانه و خانواده" در سطح ملی خبر داد و اظهار داشت: برگزاری تمامی جشنواره ها از جمله جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش، با تاکید بر محور خانواده است و اعتقاد راسخ داریم که ترکیب عنصر خانواده با جزیره کیش و مجموعه هنر می تواند محتوای وِیژه ای تولید کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که رویدادهای یک ساله فرهنگی و هنری را به اشخاص متعددی که در این حوزه فعال بودند و آشنایی و تجربه داشتند؛ واگذار کردیم؛ گفت: امیدوارم با این مدل تصمیم سازی، برنامه های فاخرتر، جذاب تر، جدید تر و مورد اقبال عمومی مردم آماده و اجرا شود.

وی از تدارک گسترده معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش برای پر کردن اوغات فراغت کیشوندان با پیش بینی بسته های آموزشی متنوع خبر داد و افزود: به زودی به تلفن همراه کیشوندان برای نیاز سنجی برنامه های آموزشی پیامک ارسال خواهد شد. و مصمم هستیم آموزش رشته های متنوع را که حتی در کیش نباشد؛ برگزار کنیم تا تابستان پر باری را شاهد باشیم.

همچنین در این جلسه عباس نجاری طراح و دبیر جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش با اشاره به برگزاری این دوره از جشنواره بعد از وقفه دوساله گفت: فراخوان پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر جزیره کیش امروز شنبه 19 خرداد منتشر می شود.

وی با بیان این که جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش برای نخستین مرتبه در دنیا در سال 1397 در جزیره کیش طراحی و اجرا شد؛ افزود: این جشنواره با در نظر گرفتن فضاهای اجرای غیر متعاف و خارج از سالن های تئاتر، آغازگر یک مسیر نو و جدید در جشنواره تئاتر محیطی است.

 این جشنواره به طور کامل یک جشنواره محیطی است که در سه فضا و پنج بخش نمایش در کافه، ساحل و کشتی، طرح ها و ایده های مکتوب و عکاسی تئاتر برگزار می شود.

نجاری تاکید کرد: در تمام ادوار برگزاری این جشنواره شاهد استقبال گروه های تئاتری در کشور بودیم و امیدوارم این جشنواره ها بتواند جایگاه خود را در کشور پیدا کند.

همچنین بدریه بحرینی مدیر هنری معاونت فرهنگی و اجتماعی در این جلسه گفت: خانواده و نشاط اجتماعی در فرهنگ ایرانی و اسلامی، اهمیت قانون، حقوق فردی و اجتماعی، محیط زیست، توجه به زندگی معاصر و خلیج فارس از موضوعات پنجمین جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش است.

وی خاطر نشان کرد: توجه به گونه های تئاتر نو و بویژه هنر مردمی و نمایش محیطی و کوتاه، گسترش و توجه به نمایش های بومی و سنتی کشورمان، حمایت از جوانان بویژه گروه های تجربی و بین رشته ای و طرح و ایده های خلاق نمایشی و توجه به گسترش انواع هنرها از جمله عکاسی و موسیقی در جزیره کیش از اهداف و رویکردهای این جشنواره است.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما