شناسهٔ خبر: 67090519 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

از سوی وزارت کشور اعلام شد

اسامی کاندیدا‌های تاییدصلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد | جهانگیری، لاریجانی و احمدی نژاد ردصلاحیت شدند

خبرگزاری ایسنا

وزارت کشور اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

اسامی اعلامی از سوی وزارت کشور بدین شرح است:

محمدباقر قالیباف
سعید جلیلی
مسعود پزشکیان
امیرحسین قاضی زاده هاشمی
علیرضا زاکانی
مصطفی پورمحمدی

ثبت‌نام داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از روز دهم تا ۱۴ خرداد ماه در محل ستاد انتخابات در وزارت کشور انجام و در نهایت اسامی به شورای نگهبان ارسال شد.

در فرآیند این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، بعد از انجام ثبت نام قطعی داوطلبان، فرصت شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌ها آغاز شد و در نهایت امروز ۲۰ خرداد ماه، شورای نگهبان اسامی را به وزارت کشور اعلام کرد.

انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در پی شهادت رئیسی رئیس جمهور سابق، روز جمعه ۸ تیرماه برگزار می‌شود.

همچنین علی لاریجانی، سید وحید حقانیان، محمود احمدی‌نژاد، مهرداد بذرپاش، سیدصولت مرتضوی، اسحاق جهانگیری، محمدمهدی اسماعیلی، عباس آخوندی، محمد شریعتمداری و عبدالناصر همتی از جمله افرادی هستند که احراز صلاحیت نشده است.

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در اخبار ساعت ۱۴ اسامی نامزد‌های تأییدصلاحیت‌شده انتخابات ریاست‌جمهوری را به‌شرح بالا اعلام کرد.

اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۶۶ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، فعالیت تبلیغاتی نامزد‌ها از تاریخ اعلام اسامی آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رای یعنی ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۳ خاتمه می‌یابد.

ساعتی پیش بود که سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که بررسی صلاحیت‌ها در شورا به پایان رسیده و اسامی نیز به وزارت کشور ارسال شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما