شناسهٔ خبر: 67090364 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فرماندار قوچان

نبود مشارکت فعال درشهرک های صنعتی قوچان

شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی به عنوان متولی منطقه ویژه اقتصادی قوچان مشارکت فعالی در این زمینه نداشته است.

صاحب‌خبر -

نبود مشارکت فعال درشهرک های صنعتی قوچان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،فرماندار قوچان گفت: این در حالیست که زیرسازی‌ها در شهرک صنعتی شماره دو این شهرستان اجرا شده است.
عباسعلی صفایی اولویت اقتصادی قوچان را مباحث کشاورزی و صنایع وابسته به آن دانست وگفت: زنجیره مناسبی در حوزه دامپروری و کشاورزی این شهرستان ایجاد شده است و حتی برخی محصولات لبنی تولید شده در قوچان با استقبال فراوان به عراق و عمان صادر می‌شود.
فرماندار قوچان با تأکید براینکه روزنه امیدی نیز درزمینه تولید و صادرات مرغ و تخم‌مرغ این شهرستان ایجاد شده است و می‌تواند بهترین صادرکننده به کشور‌های آسیای مرکزی باشد، افزود: دام سبک دارای ظرفیت بالایی بوده است و با توجه به توانایی ایجاد اشتغال در این حوزه، باید کشاورزی قوچان پیش از پیش تقویت شود.
صفایی یکی از صنایع فعال این شهرستان را حوزه دوچرخه‌سازی خواند که توانایی بالایی درزمینه صادرات دارد وافزود: منطقه ویژه اقتصادی قوچان به تصویب رسید و شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی به‌عنوان متولی تعیین شده، اما با وجود  وجود زیرساخت‌هایی همچون زمین، معابرو پست برق شرکت شهرک‌ها ورود توانمندی تاکنون نداشته است درصورتی که این منطقه فرصت مناسبی برای ترانزیت کالا می‌تواند فراهم کند.

نظر شما