شناسهٔ خبر: 67089863 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

فیلمبرداری «جایی هستم که پروانه‌ها می‌خوابند» به پایان رسید

«جایی هستم که پروانه‌ها می‌خوابند» سومین فیلم از سه‌گانه‌ی «کارلا (۲۰۲۰) و لکه‌ی روح (۲۰۲۲)» به روزهای پایانی فیلمبرداری خود رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، فیلمنامه این فیلم سینمایی به کارگردانی جیحان کاندمیر را نفیسه لاله بهنگارش درآورده است.

«جایی هستم که پروانه‌ها می‌خوابند» قسمت سوم از یک سه‌گانه سینمایی‌ست که هر سه آن را نفیسه لاله نوشته است.

این سه‌گانه الهامی از فلسفه‌‌ی سه‌تن از شاعران پرآوازه‌ی ادبیات کلاسیک پارسی؛ خیام، حافظ و مولانا است.

اولین فیلم سینمایی از این سه‌گانه؛ «کارلا» با الهام از فلسفه‌ی خیام نگاهی به معنای زندگی‌ که بنیان‌ش بر «هیچ» استوار است و «شادی» که بخشی از این زندگی‌ست، به نگارش درآمده است. هیچِ پر از همه‌چیزِ فلسفه‌ی شرق و دختربچه‌ای که به دنبال درک این مفاهیم است.

فیلم «لکه‌ی روح»؛ قسمت دوم از این سه‌گانه است که با الهام از نگاه حافظ به پایان یافتن شب سیاه و رسیدن‌اش به صبح سپید، به نگارش درآمده است. داستان، امیدِ نهفته در عصر کم‌فروغ زندگی آدمی سال‌خورده را از زبان کارلا-دختربچه‌ی فیلم اول- روایت می‌کند.

و سومین فیلم یعنی «جایی هستم که پروانه‌ها می‌خوابند» با نگاهی به فلسفه‌ی مولانا در رابطه با «کیستی فرد» نوشته شده است. «کارلا» در این فیلم در تلاش برای بازشناختن هویت و ریشه‌های هستی خود، از قصدش برای مهاجرت منصرف می‌شود و تصمیم بر ماندن و ساختن می‌گیرد.

هر سه فیلم تولید کشور ترکیه است. پخش جهانی فیلم کارلا توسط آمازون پرایم انجام شده است.

عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از:

تهیه‌کنندگان: جان‌سو اُزدِناک و اُزکان بینول، مدیر فیلمبرداری: سردار تاش‌یورِک، فیلمبردار: کِرم دِمیرجان، صدابردار: یاسین جان، استایلیست: عایشه بورجو‌ کایا، مجری طرح: محمد شیمشک

با بازی: کارلا کاندمیر، جان‌سو اُزدناک، کوبیلای کارسلی‌اوغلو، یِلیز گِرچِک، آصلی‌هان کاندمیر، نوری کارادِنیز، ایرِم کاهیااوغلو، جلال‌الدین دمیرتاش، اِمره کیزیل‌ایرماک، محمد شیمشک، مرت کارتال‌ و هانده هِپشِن.

انتهای پیام/

نظر شما