شناسهٔ خبر: 67089334 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعمال تخفیف ۳۰ درصدی عوارض ساختمانی در مشهد فقط تا آخر خرداد

تخفیف ۳۰ درصدی عوارض ساختمانی در مشهد بعد از خرداد تمدید نمی‌شود

صاحب‌خبر -

استفاده از  تخفیف ۳۰ درصدی عوارض ساختمانی  در مشهد فقط تا آخر خرداد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد گفت: تخفیف ۳۰ درصدی برای پرداخت نقدی بدهی عوارض پروانه و پایانکار تا پایان خرداد ۱۴۰۳ تخفیف ۳۰ درصدی دارد.قاسم زوکی‌نژاد با اشاره به تسهیلات متعدد و شرایط پرداخت متنوع این طرح افزود: مقدار تخفیف نقدی عوارض  فقط تا انتهای خرداد امسال به ۲۵ درصد افزایش یافته و در صورت پرداخت کامل فیش به صورت نقد، به ۳۰ درصد ارتقا پیدا می‌کند. وی گفت: در سیاست‌گذاری‌های جدید صورت‌گرفته، شیب تخفیفات از انتهای سال به ابتدای سال منتقل شده  است و به صورت پلکانی کاهش خواهد یافت؛ بر این اساس، تخفیف نقدی در سه ماهه دوم سال ۲۲ درصد و پس از آن به ۱۹ و ۱۶ درصد کاهش خواهد یافت.

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد  افزود: برای نخستین  بار و فقط تا انتهای خردادامکان تقسیط بدهی مودیان با فقط ۱۰ درصد پرداخت نقدی فراهم شده است و در صورت تقسیط تا یک سال نیز مشمول هیچ گونه افزایشی نخواهد بود.زوکی‌نژاد با اشاره به تسهیل شرایط تضامین در این طرح گفت: شرایط تضامین تقسیط‌های انجام‌شده نیز  امسال تسهیل شده است.

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد به یکی دیگر از تسهیلات ویژه این طرح در شش ماهه ابتدای امسال اشاره کرد و گفت: امکان تهاتر بدهی ناشی از هزینه پروانه و پایانکار مودیان با زمین، املاک، آپارتمان و مطالبات متعلق به خود ایشان با ۱۰ درصد تخفیف، از تسهیلات ویژه این طرح است که در رویه‌های شهرداری بی‌سابقه است.

زوکی‌نژاد افزود: با هدف رونق‌بخشی به صنعت ساختمان در سالی که بنا به فرموده مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با مشارکت مردم مزین  شده براساس سیاست‌های ابلاغی شورای اسلامی شهر مشهد، لایحه ارسالی مدیریت شهری با عنوان تسهیل در شرایط پرداخت و تصفیه بدهی مودیان، پس از طی مراحل قانونی آن  هم اکنون اجرایی شده است.

نظر شما