شناسهٔ خبر: 67088090 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

بازی UFL، رقیب فیفا و پی اس با سرمایه‌گذاری کریستیانو رونالدو از راه رسید + ویدیو

صاحب‌خبر -

بازی UFL رقیبی پر از پتانسیل برای فیفا و پی اس است و کریستیانو رونالدو هم چهره اصلی آن خواهد بود. در ادامه بیشتر با بازی فوتبالی یو اف ال آشنا شوید.

عرصه بازی‌های فوتبال تا مدت‌ها نظاره‌گر رقابت شدید فیفا و پی اس بود؛ تا حالا که حتی این دو عنوان هم دستخوش تغییراتی شده‌اند. فیفا بعد از اتمام همکاری الکترونیک آرتس و فیفا به EA Sports FC تغییر نام داده است و پی اس هم تحت عنوان eFootball با ماهیتی متفاوت نسبت به گذشته به مسیر خود ادامه می‌دهد. بر اساس آخرین اخبار بازی ها و کنسول های بازی، به نظر می‌رسد رقیبی تازه برای این دو بازی فوتبالی در راه است؛ یو اف ال (UFL) که اخیراً بتای عمومی آن برگزار شد.

معرفی، پلتفرم‌ها و تاریخ انتشار بازی UFL

یو اف ال که استودیو استرایکرز (Strikerz) با استفاده از موتور بازی‌سازی آنریل انجین 5 (Unreal Engine 5) توسعه داده است، اولین بار با تریلری کوتاه در گیمزکام 2021 به نمایش گذاشته شد. در ابتدا قرار بود این بازی نهایتاً تا سال 2023 عرضه شود، اما با تاخیر به وجود آمده در برنامه توسعه و انتشار آن، باید انتظار انتشارش تا اواخر سال 2024 را داشت.

بازی یو اف ال - UFL بازی یو اف ال - UFL

سازنده UFL یک استودیو کمتر شناخته شده قبرسی است که در 5 نقطه از اروپا هم دفتر دارد. این استودیو که پیش از این عنوان هیچ عنوان مطرحی را منتشر نکرده است، از سال 2016 روی این بازی فوتبالی کار می‌کند. آن‌ها مدعی شده‌اند که با این بازی می‌خواهند تجربه‌ای منصفانه مبتنی بر مهارت‌های هر گیمر و بدون اتکا به تراکنش‌های مالی در بازی فراهم کنند؛ هرچند آن را به‌صورت رایگان عرضه می‌کنند و راه قابل انتظار درآمدزایی از چنین عناوینی از طریق تراکنش‌های خرد داخل آن‌ها است.

البته همان‌طور که انتظار می‌رود، این استودیو لایسنس رسمی فیفا را ندارد و مشابه eFootball یا همان پی اس سابق، فقط لایسنس برخی از تیم‌ها را در اختیار گرفته است. تعداد تیم‌هایی که این استودیو موفق به کسب لایسنس آن‌ها شده است در حال حاضر زیاد نیست و از جمله آن‌ها می‌توان به موناکو فرانسه، وستهام انگلیس، بشیکتاش، اسپورتینگ و شاختار اشاره کرد.

بازی یو اف ال - UFL بازی یو اف ال - UFL

این بازی فوتبالی جدید لایسنس فوتبالیست‌های مشهوری را هم کسب کرده است که در ادامه نام برخی از آن‌ها را مشاهده می‌کنید:

  • کریستیانو رونالدو
  • لیونل مسی
  • کیلیان امباپه
  • ارلینگ هالند
  • برناردو سیلوا
  • تونی کروس
  • وینیسیوس جونیور
  • الکساندر آرنولد
  • هری کین
  • جود بلینگام
  • کوین دی بروینه
  • فرانکی دی یونگ
  • فدریکو والورده
  • ادواردو کاماوینگا
  • رودری

تا به اینجا پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس به‌عنوان پلتفرم‌های این عنوان مشخص شده‌اند. انتظار می‌رود با عرضه پلی استیشن 5 پرو و پلی استیشن 6، رقیب جدید فیفا و پی اس برای آن‌ها هم منتشر شود.

رونالدو؛ چهره و سرمایه‌گذار یو اف ال

سرمایه گذاری رونالدو در بازی یو اف ال - UFL سرمایه گذاری رونالدو در بازی یو اف ال - UFL

کریستیانو رونالدو، ستاره دنیای فوتبال که بارها چهره اصلی کاور بازی‌های فیفا و پی اس بوده است، حالا همین نقش را برای UFL ایفا می‌کند. رونالدو به‌عنوان چهره اصلی این بازی نوپا معرفی شده، اما همچنین در آن سرمایه‌گذاری کرده است. او سال 2023 با سرمایه‌گذاری 40 میلیون دلاری، به توسعه این بازی فوتبالی جدید کمک کرد.

البته لازم به ذکر است که به‌جز رونالدو، فوتبالیست‌های مطرح دیگری نظیر کوین دی بروینه، روبرتو فیرمینو و روملو لوکاکو سفیرهای یو اف ال به حساب می‌آیند. صرف نظر از از هر نوع کمپین تبلیغاتی، این فوتبالیست‌ها می‌توانند با اعتبار خود به شناخته شدن بیشتر این بازی کمک کنند؛ بازی کاملاً جدیدی که بدون شک راهی طولانی و دشوار برای تثبیت جایگاه خود در دنیای بازی‌های ورزشی پیش رو دارد.

بتای عمومی اخیر بازی فوتبالی UFL

بازی UFL بعد از گذراندن دوره آلفای محدود از اواخر سال 2023، به‌تازگی برای اولین بار در دسترس عموم قرار گرفت. بتای عمومی این عنوان از 7 ژوئن (18 خرداد) برای کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/سری اس به‌صورت کاملاً رایگان منتشر شد و تا پایان امروز قابل بازی خواهد بود.

گیم پلی یو اف ال گیم پلی یو اف ال

در این بتا گیمرها مشابه آلتیمیت تیم فیفا تیم منحصر به خود را ساخته‌اند و به رقابت با یکدیگر پرداخته‌اند. هر گیمر هم در راستای ساخت تجربه خاص خود با امکانات زیادی برای شخصی‌سازی از جمله استادیوم‌ها، توپ‌ها، نشان‌ها و المان‌های دیگر مواجه است. مهم‌تر از این‌ها گیمرها می‌توانند با تمرین دادن بازیکنان، آن‌ها را از مهارت‌هایی جدید برخوردار کنند.

انتشار بتای عمومی یو اف ال طی چند روز اخیر سر و صدای زیادی به پا کرده و با بازخوردهای گوناگون گیمرها در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است. عده‌ای این ساخته استودیو استرایکرز را امیدوارکننده می‌دانند و در همان حال، برخی دیگر به ضعف‌های گیم‌پلی آن انتقاد وارد کرده‌اند. حساب رسمی یو اف ال هم در ایکس (توییتر سابق) آمار و ارقامی را از این بتا به اشتراک گذاشت.

آمار و ارقام بتای یو اف ال آمار و ارقام بتای یو اف ال

آمار و ارقامی از بتای عمومی بازی UFL

در نهایت، اگر پلی استیشن 5 یا ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس دارید، منتظر این بازی فوتبالی جدید باشید. سازندگان این بازی از انتشار نسخه نهایی آن در سال 2024 خبر داده‌اند.

از دست ندهید:
این وسیله گیمینگ به اندازه ۶ تویوتا لندکروز مدل ۲۰۲۴ ارزش دارد + ویدیو تاریخ معرفی کنسول دستی ایکس باکس مشخص شد کال آف دیوتی بلک اپس ۶ رسماً معرفی شد + تریلر بهترین بازی های ویدیویی سال ۲۰۲۴ تا کنون تماشا کنید: بازی های حیرت‌انگیزی که هیچ وقت به حق خود نرسیدند

نظر شما