شناسهٔ خبر: 67087527 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

وضعیت مصرف مواد قندی در کشور نگران کننده است - اکونیوز

اقتصاد ایران: معاون بهداشت وزارت بهداشت، نسبت به عوارض مصرف مواد قندی در کشور هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فرشیدی، روز یکشنبه در مراسم روز جهانی ایمنی غذا که در مرکز همایش‌های صداو سیما برگزار شد، گفت: یکی از نگرانی‌های ما، مصرف بیش از حد نوشیدنی‌های قندی در کشور است.

وی با اشاره به اوضاع نامساعد در مصرف مواد قندی در کشور، افزود: سهم مصرف شکر از انرژی‌های غذایی باید بین ۵ تا ۱۵ درصد باشد که متأسفانه ما در این زمینه اوضاع خوبی نداریم.

معاون وزیر بهداشت نسبت به افزایش مواد قندی در گروه‌های مختلف سنی در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: حداکثر مصرف روزانه شکر برای یک نفر ۷۰ گرم است که متأسفانه کشور ما شاهد سریع‌ترین رشد مصرف مواد قندی است.

فرشیدی ادامه داد: میزان کالری دریافتی روزانه در زنان، باید ۱۰۰ و در مردان ۱۵۰ باشد و کودکان زیر دو سال نیز نباید تغذیه با مواد قندی داشته باشند که ما در این زمینه خیلی مشکل داریم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: اقدامات سازمان غذا و دارو در حوزه نظارت بر فراورده‌های غذایی پشتیبان آرامش ما در مصرف محصولات غذایی است.

وی افزود: بسیاری از بیماری‌هایی که امروز هزینه‌های سنگین مالی، از کارافتادگی، رنج روانی و…، را بر خانواده‌ها تحمیل می‌کند؛ ناشی از تغذیه ناسالم است.

فرشیدی گفت: تغذیه و سلامت در کنار هم قرار دارند و اتفاقاتی که در نقاط مختلف دنیا رخ می‌دهد بر غذایی که ما مصرف می‌کنیم به شکل مستقیم تأثیر دارد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: با گران شدن محصولات غذایی، بحث تقلب مطرح می‌شود که در حوزه بهداشت ارتباط بسیار نزدیکی با سازمان غذا و دارو از تولید تا مصرف نظارت‌ها داریم.

وی افزود: صنعت غذایی بسیار بزرگ است و چرخه مالی بسیار بالایی دارد؛ باید اطمینان داشته باشیم غذایی که به دست مردم می‌رسد سلامت است.

فرشیدی گفت: دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی مستقیم با تغذیه ارتباط دارد و در رتبه‌های بالای ابتلاء و مرگ و میر قرار گرفته‌اند.

وی افزود: اکنون بیش از ۸۰ درصد مرگ و میرها در ایران غیرواگیر هست و صنایع می‌توانند در این حوزه تأثیرگذار باشند.

برچسب‌ها:

نظر شما