شناسهٔ خبر: 67087245 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

باقری به رژیم صهیونیستی درباره بی ثبات کردن منطقه هشدار داد

سرپرست وزارت امور خارجه گفت که اگر ثبات و امنیت منطقه به خطر بیفتد و صهیونیست‌ها برای بی ثبات کردن منطقه تلاش کنند، ایران از قدرت خود برای بازدارندگی و نشاندن آنها سر جایشان استفاده خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین:  علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در سفر به استانبول برای شرکت در نشست شورای وزیران گروه دی هشت درباره غزه در گفت‌وگویی با سی.ان.ان ترک گفت: اوضاع غزه مهم‌ترین مسأله در زمان کنونی است. همه دولت‌ها باید تلاش کنند که جنایت و نسل‌کشی صهیونیست‌ها را متوقف کنند.

وی افزود: کشورهای اسلامی در این مقطع حساس مسؤولیت سنگینی بر دوش دارند. برگزاری شورای وزیران دی هشت نشانگر اراده جدی آنها برای انجام اقدامات موثر به منظور توقف این جنایات و کمک و امدادرسانی به مردم غزه است.

باقری گفت: همه دولت‌ها باید تلاش کنند که جنایت و نسل‌کشی صهیونیست‌ها را متوقف کنند و کشورهای اسلامی به ویژه هشت کشور اسلامی در حال توسعه در این مقطع حساس مسؤولیت سنگینی بر عهده دارند.

سرپرست وزارت خارجه همچنین به حمایت‌های ایران از محور مقاومت اشاره کرد و افزود: حمایت از ملت مظلوم فلسطین در مقابل صهیونیست‌های اشغالگر وظیفه هر آزاده و هر فرد مسلمان و هر کشور اسلامی است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به شکست رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه اشاره کرد و به آنها توصیه کرد که از چاله غزه به چاه لبنان نیفتند.

سرپرست وزارت امور خارجه همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به عملیات «وعده صادق» خاطرنشان کرد که این عملیات نشان داد قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی پوشالی است.

این دیپلمات ارشد ایرانی همچنین عنوان کرد که ایران مقتدرانه از ثبات و امنیت منطقه با استفاده از مولفه‌های قدرت خود دفاع می‌کند و هر زمان ثبات منطقه به خطر بیفتد ایران هوشمندانه و مقتدرانه از مولفه‌های قدرت استفاده کرده است.

وی گفت که معتقد است صهیونیست‌ها به خوبی می‌دانند که اگر ثبات و امنیت منطقه به خطر بیفتد و برای بی ثبات کردن منطقه تلاش کنند، ایران از قدرت خود به صورت موثر و هوشمندانه برای بازدارندگی و نشاندن آنها سر جایشان استفاده خواهد کرد.

به گفته باقری صهیونیست‌ها در عملیات وعده صادق نه تنها در میدان از ایران شکست خوردند، بلکه در دیپلماسی هم در مقابل ایران شکست متحمل شدند.

وی درباره برنامه هسته‌ای ایران نیز بیان کرد که ایران برنامه هسته‌ای خود را در چارچوب مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، معاهده NPT و برنامه‌های ملی خود ساماندهی می‌کند و افزود: برنامه و فعالیت‌های هسته‌ای ایران کاملا قانونی و تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

باقری همچنین در این گفت‌وگو به پیوندهای تاریخی ایران و ترکیه اشاره کرد و به ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور پرداخت و گفت: قرار بود چند روز پیش نشست کمیسیون مشترک اقتصادی بین ایران و ترکیه برگزار شود که به دلیل شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران به تعویق افتاد.

این دیپلمات ارشد ایرانی اراده برای بهبود روابط ایران و ترکیه را اراده‌ای مشترک خواند و به تلاش‌های دو کشور در مبارزه با تروریسم نیز اشاره کرد.

سرپرست وزارت خارجه درباره جنگ در اوکراین با بیان اینکه جنگ را راهکار نمی‌دانیم، گفت: توصیه ما به هر دو طرف (روسیه و اوکراین) این است که در بستر سیاسی از راهکار گفت‌وگو استفاده کنند.

نظر شما