شناسهٔ خبر: 67087205 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

با هدف افزایش کارایی و دستیابی به رویه مشترک؛

پیش‌نویس شیوه‌نامه کنترل و بهبود عملیات بندری بررسی شد

پیش‌نویس شیوه‌نامه کنترل و بهبود کیفیت عملیات بندری با حضور مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی در بندر امام خمینی(ره) برای نخستین بار بحث و بررسی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی عادل دریس، مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی و هیأت همراه در نشست مشترک با معاونان امور بندری و اقتصادی و کارشناسان حوزه بندری بندر امام خمینی (ره)، علاوه بر تعیین شاخص‌های کلان و خرد، معیارهای شیوه‌نامه کنترل و بهبود کیفیت عملیات بندری را با هدف افزایش کارایی، به حداقل رساندن چرخه عملیات و ارتقای کیفیت عملیات بندری بررسی کرد.

در این نشست پیش‌نویس شیوه‌نامه کنترل و بهبود کیفیت عملیات بندری برای نخستین بار با پیشنهاد کارشناسان بندری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) ارائه شد و مراحل تکمیلی آن در سازمان بنادر و دریانوردی به منظور ابلاغ به بنادر کشور دنبال می‌شود.

به گفته مدیرکل امور بندری و اقتصادی، در بررسی پیش‌نویس شیوه نامه کنترل و بهبود کیفیت عملیات بندری به ارتباط سه عامل مؤثر عمده صف، ستاد و بخش خصوصی جهت نیل به رویه مشترک توجه می‌شود تا شاهد درک مشترک و همگانی در جریان ارائه خدمات بندری و ارتقاء کیفی آن باشیم.

دریس با اشاره به تحقق اهدافی نظیر افزایش بهره‌وری و اطمینان از رضایت مشتری در تدوین نسخه اولیه این شیوه‌نامه، خاطرنشان کرد: در این شیوه‌نامه کنترل کیفیت بر اساس حداقل کیفیت قابل قبول تدوین شده است.

مدیرکل مور بندری سازمان بنادر و دریانوردی از افزایش تنوع مجوزهای کسب و کار به تعداد۳۱ مورد به منظور تسهیل فرایند اخذ مجوزها برای صاحبان تجربه و تخصص در این حوزه‌ها و همچنین شناسایی راهبران جدید پایانه‌های اختصاصی خبر داد و گفت: به دنبال بازطراحی نوین پایانه‌های اختصاصی بندری که بر اساس مفاد اسناد بالادستی سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد، نیازمندی‌های مشتریان و صاحبان کالا بر اساس مقتضیات و شرایط روز مورد توجه قرار می‌گیرد.

دریس با اشاره سیاست‌گذاری سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص توزیع متناسب محمولات به بنادر حسب توانمندی‌ها و نزدیکی آنان به مراکز مصرف، توالی ورود کشتی‌ها به بنادر کشور بر اساس منابع موجود و طرح‌ریزی امکانات در آن انجام می‌شود.

نظر شما