شناسهٔ خبر: 67086037 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شریعتی: کمیته‌ای برای بررسی نحوه رسیدگی به اعتبارنامه‌های مورد اعتراض تشکیل شود

علی قورچیان

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار تشکیل کمیته‌ای ویژه در هیات رئیسه جهت بررسی نحوه رسیدگی به اعتبارنامه‌هایی که مورد اعتراض قرار گرفته بودند، شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مالک شریعتی‌نیاسر در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بحث تصویب اعتبارنامه‌ نمایندگان در مجلس شورای اسلامی دو نکته وجود دارد؛ در وهله اول مطابق آیین‌نامه داخلی مجلس شعب باید جلسه تشکیل دهند و براساس رای اعضای شعب تایید اعتبارنامه‌ها به صحن علنی اعلام شود.

وی افزود: در مجلس رویه‌ای وجود دارد که در ابتدای تشکیل شعب هیات رئیسه شعبه انتخاب می‌شود و سپس تصمیم‌ می‌گیرد که اگر اعتراضی به اعتبارنامه‌ها نشود فرض براین است که اعتبارنامه‌ها مورد تایید بوده و رای‌گیری صورت می‌گیرد و اگر اعتراضی شود باید دوباره اعتراض به اعتبارنامه افراد مورد بررسی قرار گیرد و شعب تشکیل جلسه دهد و رای‌گیری صورت گیرد. باید نتیجه استعلام از شورای نگهبان در جلسه شعبه مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در ادامه تصریح کرد: اما به گفته سخنگوی شورای نگهبان هیچ استعلامی از شورای نگهبان صورت نگرفته و قانون آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی رعایت نشد درباره سه اعتبارنامه‌ که اعتراض وجود داشت شعب جلسه‌ای تشکیل نداده است. اگر از ابتدا ما قانون را رعایت نکنیم مبنای تصمیم‌گیری ما زیر سوال می‌رود. در دوره قبلی مجلس شورای اسلامی افرادی که به اعتبارنامه‌ها اعتراض داشتند در صحن مجلس فرصت پیدا کردند تا صحبت کنند. بحث بنده شخصی نیست خود بنده نیز مورد اعتراض بودم بنده درخواست دارم تا هیات رئیسه کمیته‌ای را تشکیل دهد و روسای این سه شعبه را دعوت کند تا توضیحات خود را در خصوص نحوه عملکردشان ارائه کنند.

انتهای پیام

نظر شما