شناسهٔ خبر: 67085942 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

۳۳ واحد صنفی در قزوین متخلف شناخته شدند

مدیر بازرسی و نظارت بر توزیع کالاهای اساسی استان قزوین از معرفی معرفی ۳۳ واحد صنفی متخلف قزوین به تعزیرات پس از بازدیدهای نظارتی دو روز اخیر خبر داد.

صاحب‌خبر -

جمشید خدایاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از معرفی ۳۳ واحد صنفی متخلف قزوین به تعزیرات بعد از بازدیدهای نظارتی دو روز اخیر خبر داد و اظهار کرد: در این مدت چهار گروه ۷۶ واحد صنفی را مورد بازدید قرار دادند که در نهایت ۳۳ واحد صنفی متخلف شناسایی شد.

وی افزود: در این بازدیدها که به همراه گروه‌هایی از بسیج اصناف صورت گرفت، ۴۴ درصد واحدهای صنفی مورد بازدید متخلف شناخته شدند و به تعزیرات حکومتی استان قزوین برای جریمه و سایر مجازات‌های صنفی معرفی شدند.

مدیر بازرسی و نظارت بر توزیع کالاهای اساسی استان با بیان اینکه بیش از نیمی از واحدهای صنفی متخلف را نانوایی‌ها تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: در واقع از ۳۳ واحد صنفی متخلف ۱۷ واحد متخلف نانوایی‌ها هستند که کنجدپاشی، کم‌فروشی و گران‌فروشی عمده تخلفات صنفی آن‌ها بود.

خدایاری از شناسایی هشت واحد مرغ‌فروشی متخلف نیز خبر داد و افزود: این مرغ‌فروشی‌ها به‌دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌ها و نکات بهداشتی جریمه و به تعزیرات معرفی شدند. در ضمن پنج سوپرمارکت و بقالی متخلف نیز شناسایی کردیم که تخلفات آن‌ها درج نکردن قیمت، گران‌فروشی و تداخل صنفی بود.

وی ادامه داد: در نهایت نیز دو قصابی متخلف در بین این واحدهای صنفی داشتیم که تخلفات آن‌ها شامل درج نشدن قیمت روی محصول و گران‌فروشی در تطابق با قیمت‌های مصوب گوشت قرمز تصویب‌شده در ستاد تنظیم بازار استان بود.

نظر شما