شناسهٔ خبر: 67085438 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان زرین دشت

جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان زرین دشت در خصوص تب دنگی در فرمانداری شهرستان زرین دشت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، جلسه شورای پدافند غیرعامل در خصوص تب دنگی با حضور معاون سیاسی فرماندار و سرپرست شبکه بهداشت و درمان و معاون بهداشتی و روسای ادارات شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

ابراهیم زاده ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان زرین دشت در این جلسه گفت: در حال حاضر نگرانی حاد و خاص درباره بیماری دِنگ نیست اما آمادگی برای پیشگیری از بروز بیماری باید در شهرستان ایجاد تا از شیوع آن جلوگیری شود.

ابراهیم زاده در نشست شورای پدافند غیرعامل شهرستان با موضوع "پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های منتقل از پشه آئِدِس" افزود: تب دنگی بیماری است که توسط پشه آئدس منتقل می‌شود و پیشگیری از ابتلا به آن لازم است.

دکتر علی نقدی زاده سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرین دشت در این جلسه ضمن تشکر از روسای ادارات در خصوص همکاری های مشترک در زمینه پیشگیری از بیماری تب دنگ گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرین دشت ابلاغیه‌هایی در این خصوص دارد که به فرمانداری‌ ارسال و کمیته‌های پنجگانه تشکیل شده تا در فاصله زمانی منطقی جلسات برگزار شوند.

معاون سیاسی فرماندار بر گسترش اطلاع‌رسانی از طریق روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان و فضای مجازی به منظور تشریح بیشتر این بیماری و کاهش نگرانی در جامعه تاکید کرد.

وی افزود: شرکت آبفای شهرستان هم در جهت رفع ترکیدگی، هدر رفت آب و مرطوب شدن زمین اقدام کند تا زمینه تخمگذاری پشه فراهم نباشد.

مهندس علیرضا جمالی کارشناس مسئول واحد مبارزه با بیماری های واگیر شبکه بهداشت و درمان نیز در ادامه گفت: اگر پشه آئدس فرد مبتلا به ویروس را نیش بزند ناقل بیماری محسوب مشود و مدت این بیماری یک هفته است و این بیماری مرگ و میر شدید دارد ، اگرچه علائم آن در مراحل اول شدید نیست و شبیه آنفلوآنزا بوده ، اما در مراحل بعد تبدیل به درد استخوان شکن شده و در آخر هم موجب خونریزی می شود.

وی دفع بهداشتی فاضلاب و استفاده از پشه بند را از دیگر اقدامات پیشگیرانه گزش پشه برشمرد و افزود: افرادی که مسافرت خارج از کشور دارند باید دو هفته تحت مراقبت قرار بگیرند و علائم بالینی این بیماری در آنها پایش شود.

در پایان شرح وظایف ادارات در پیشگیری از بیماری تب دنگ به روسای ادارات ابلاغ و بر همکاری مستمر آنها با شبکه بهداشت و درمان تاکید گردید.

نظر شما