شناسهٔ خبر: 67085262 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تذکر عضو شورا درباره عقد قرارداد شهرداری بدون مجوز شورا

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران در دویست و چهل و دومین جلسه شورا درباره قرارداد چند همتی یکی از مجموعه‌های دفتر شهردار بدون مجوز شورا تذکر داد.

صاحب‌خبر -

تذکر عضو شورا درباره عقد قرارداد شهرداری بدون مجوز شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران در دویست و چهل و دومین جلسه شورا درباره قرارداد چند همتی یکی از مجموعه‌های دفتر شهردار بدون مجوز شورا تذکر داد و گفت: عقد قرارداد بدون مجوز شورا غیرقانونی است و باید مجوز‌های لازم از شورا گرفته شود.

سوده نجفی افزود: این قرارداد بدون مجوز شورا بوده و توقع می‌رود شهردار تهران درباره این قرارداد‌های بی ضابطه پاسخگوی شورا باشد.

عضو شورا افزود: اگر پاسخ قانع کننده‌ای داده نشود و ابعاد این قرارداد که مانند قرارداد چین محرمانه نیست در اختیار ما قرار نگیرد، در مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد.

تذکر عضو شورا درباره عقد قرارداد شهرداری بدون مجوز شورا

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران هم در نشست شورا از تشکیل نشدن کمیسیون واگذاری املاک در شهرداری تهران انتقاد کرد.

نرگس معدنی پور در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: در ادامه تعیین تکلیف املاک واگذار شده شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی، دستورالعملی برای ایجاد شفافیت در بهره برداری‌های جدید و تمدید مدت املاک قبلی صادر شد و در همین رابطه کمیسیونی متشکل از معاون اجتماعی، معاون مالی، رئیس سازمان بازرسی و رئیس سازمان املاک شهرداری و یک عضو شورا باید تشکیل می‌شد؛ اما هنوز جلسه تشکیل نشده و دبیرخانه کمیسیون نیز گزارشی از اقدامات انجام شده و نظارت بر حسن اجرای مصوبه ارائه نداده است.

تذکر عضو شورا درباره عقد قرارداد شهرداری بدون مجوز شورا

رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز از شهروندان خواست قطع درختان را اطلاع دهند.

مهدی اقراریان در دویست و چهل و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن قدردانی از دستگاه قضا برای پیگیری موضوع قطع درختان در تهران گفت: در صورتی که شهروندان قطع درختان را مشاهده کردند از طریق صفحه شورای شهر در فضای مجازی و صفحات کمیته نظارت به شورا اطلاع دهند.

عضو شورا تاکید کرد: این گزارش‌ها به دستگاه قضایی ارسال خواهد شد و اگر تخلفی شکل گرفته باشد با آن برخورد و از قطع دیگر درختان جلوگیری خواهد شد.

تذکر عضو شورا درباره عقد قرارداد شهرداری بدون مجوز شورا

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم در نشست شورا گفت: در این سه سال ۳.۵ میلیون درخت در شهر کاشته شده و نشان می‌دهد شورا و شهرداری اهتمام جدی در این زمینه دارند.

پرویز سروری با اشاره به افتتاح بوستان خدمت در منطقه ۱۰ گفت:با توجه به فقر فضای سبز، افتتاح بوستان شهدای خدمت می‌تواند اثرگذار باشد.

تذکر عضو شورا درباره عقد قرارداد شهرداری بدون مجوز شورا

رئیس شورای شهر تهران هم در ادامه با بیان اینکه بنده روز گذشته گفتم که بوستان شهدای خدمت حاصل جرائم قطع درختان است که این موضوع برای مردم غریبه بود، گفت: قرار بر این بود این جرائم تنها برای گسترش فضای سبز هزینه شود که بخشی از آن در منطقه ۱۰ صرف شد.

مهدی چمران افزود: در برخی نقاط سرانه ۲۴ مترمربع است، البته استاندارد سرانه ۱۶ مترمربع است، اما در منطقه ۱۰ با احداث این بوستان، سرانه به ۲.۹ مترمربع رسید.

رئیس شورا تأکید کرد: سه ماه تا سه سال حبس تعزیری برای قطع درختان در قانون پیش بینی شده، اما متأسفانه تاکنون در دادگاه‌ها این را ندیدیم که فردی مورد بازخواست این چنینی قرار بگیرد و زندانی شود که علاوه بر استفاده از جرائم برای گسترش فضای سبز می‌تواند به حفظ درختان کمک کند.

مهدی چمران افزود: مرتب پیامک‌هایی درباره خشک شدن درختان برای ما ارسال می‌شود و شهرداری همانگونه که تا به حال تمام تلاش خود را برای حفظ درختان به کار گرفته اند باید برای جلوگیری از درختان نیز همت خود را به کار بگیرد.

تذکر عضو شورا درباره عقد قرارداد شهرداری بدون مجوز شورا

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران هم درباره اجرا نشدن ۹۸۰ آرای ماده صد مربوط به دکل‌ها و آنتن‌ها در شهر تهران تذکر داد.

مهدی بابایی در دویست و چهل و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ۲ تذکر پیشین خود درباره اجرا نشدن آرای ماده صد مربوط به آنتن‌ها و دکل‌ها در شهر تهران گفت: در تذکر‌های پیشین خواستار شدم که تعداد آرای ماده صد مربوط به دکل‌ها و آنتن‌ها ارسال شود که بنابر این اعلام؛ ۹۸۰ رای ماده صد مربوط به آرای دکل‌ها و آنتن‌ها در شهر تهران وجود دارد که اجرا نشده است.

عضو شورا افزود: این آرا به علت مکاتبات فرمانداری و شورای تأمین و بهانه‌های اپراتور‌ها از جمله شرایط کرونایی به اجرا در نیامده و به تعویق افتاده است.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران افزود: از شهرداری تهران انتظار داریم که جدیت لازم را در اجرای آرا داشته باشند و یا جرایم را دیافت کرده و حقوق شهر و شهروندان را از اپراتور‌ها مطالبه کنند.

تذکر عضو شورا درباره عقد قرارداد شهرداری بدون مجوز شورا

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران هم با اشاره به اختلال ایجاد شده در خط سه مترو گفت: از شرکت بهره برداری مترو می‌خواهیم که دقت بیشتری در خدمت رسانی به مردم داشته باشند و ظرفیت‌ها را در این دوره افزایش دهند.

جعفر بندی شربیانی همچنین درباره بالفعل نشدن ظرفیت‌های ایوان ری تذکر داد و گفت: ظرفیت‌های ایوان ری هنوز بالفعل نشده و برنامه‌ای نیز برای آن پیش بینی نشده و باید به راه اندازی جریانات فرهنگی در جنوب تهران توجه شود، اما آنچه از نزدیک می‌بینیم این است که این ظرفیت بزرگ در حال خاک خوردن است.

نظر شما