شناسهٔ خبر: 67085202 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رئیس سابق بخش عملیات ارتش اسرائیل: تنها با توافق می‌توان بقیه اسرا را از غزه آزاد کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا-روزنامه اسراییلی «معاریو» به نقل از ژنرال «یسراییل زیو»، رئیس سابق بخش عملیات ارتش اسرائیل اعلام کرد: تنها توافق با حماس می‌تواند اسرای اسرائیلی را بازگرداند.

به گزارش شفقنا، زیو اظهار داشت: این توافق باید بخشی از یک توافق جامع برای پایان دادن به جنگ باشد چرا که این امر بیشتر به نفع ما است زیرا ما با یک تهدید وجودی در شمال روبه رو هستیم.

«آموس هارئل»، تحلیلگر امور نظامی نیز روز گذشته در روزنامه هاآرتص نوشت عملیات آزادسازی چهار اسیر که توسط ارتش در اردوگاه نصیرات انجام شد، تنها «یک آمپول تشویقی» است که اسرائیلی‌ها نیاز مبرمی به آن داشتند اما این واقع بینانه نیست که انتظار داشته باشیم بقیه اسرا هم به همین روش آزاد شوند.
هارئل تاکید کرد: اسرائیل به پیروزی مطلق نزدیک نیست و بازگرداندن بقیه اسرا از نوار غزه تنها در قالب توافق انجام خواهد شد که مستلزم امتیازدهی‌های بزرگ است.

طبق بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی، نوآ آرگامانی (25 ساله)، آلموگ مایر جان (21 ساله)، آندری کوزلوف (27 ساله) و شلومی زیو ( 40 ساله)، 4 اسیری هستند که روز گذشته پس از گذشت 246 روز از آغاز جنگ غزه، طی یک عملیات ویژه در قلب اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه آزاد شدند.
ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده ارتش، شاباک و پلیس به صورت مشترک این عملیات را انجام دادند و در حال حاضر وضعیت جسمی این اسرا خوب است و برای معاینات پزشکی بیشتر به مرکز پزشکی «شبا» در تل هاشومر انتقال یافتند.
بر اساس اعلام دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه، در حمله روز گذشته رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات 210 غیرنظامی فلسطینی شهید و بیش از 400 نفر زخمی شدند.
متن این خبر در المیادین

 

نظر شما