شناسهٔ خبر: 67085100 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

نکونام در محاصره؛ انتقاد سه چهره محبوب آبی‌ها از سرمربی استقلال

انتقادها از جواد نکونام با فروکش کردن هیجانات پایان لیگ، بیش از هر زمان دیگری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین، روزهای اول بعد از پایان لیگ، عمده انرژی هواداران فوتبال صرف اظهارنظر در مورد مسائل فنی و حواشی داوری شد و هر کسی به‌دنبال اثبات حقانیت تیم محبوب خودش بود. با این حال هر چه از پایان فصل گذشتیم، شرایط تغییر کرد؛ غبارها فرو نشست و نوبت به طرح مسائل متفاوتی رسید. در این فضاست که شاهد افزایش چشمگیر انتقادات از جواد نکونام هستیم؛ سرمربی استقلال که به نوعی می‌توان گفت در محاصره منتقدان گرفتار شده است. جواد اگرچه روی کاغذ با کسب ۶۷امتیاز عملکرد قابل‌قبولی در فصل اول حضورش روی نیمکت آبی‌ها داشت اما برخی رفتارهای او و نیز نوع فوتبالی که تیمش بازی می‌کرد، باعث شده دست منتقدان برای گلایه از این مربی باز باشد.

چراغ اول را وریا روشن کرد

در فضای سنگین حمایتی که از جواد نکونام وجود داشت، قبح انتقاد از این مربی را باید کسی می‌شکست که بین هواداران مقبولیت بالایی داشته باشد و این موضوع به او جسارت اظهارنظر بدهد. وریا غفوری همین فرد بود؛ کاپیتان پیشین استقلال که به هر حال چهره‌ای محبوب هم به شمار می‌آید و قبلا ثابت کرده توانایی به زبان آوردن حرف دلش را دارد، ولو اینکه با جو غالب همخوانی نداشته باشد. او با جمله مهم «نکونام شایستگی هدایت استقلال را ندارد» به جواد یورش برد و از مالکان جدید باشگاه خواست برای فصل بعد مربی دیگری پیدا کنند. غفوری مدعی شده بود از روی شناختش از نکونام در فولاد و نیز رصد اتفاقات استقلال به این نتیجه رسیده، هرچند هواداران جواد هم می‌گویند وریا حب و بغض شخصی دارد و از کنار گذاشته شدنش توسط این مربی در فولاد شاکی است.

پیروز و موضع آشنا

سال‌هاست که همه می‌دانند پیروز قربانی مواضعی متفاوت نسبت به بسیاری از پیشکسوتان استقلال دارد و دور از وسوسه لایک و کامنت، غالبا حرف‌های منطقی‌تری به زبان می‌آورد. بنابراین جای تعجب چندانی نداشت که او در پایان فصل هم به انتقاد از سرمربی استقلال بپردازد و دل به دل ایده «نگذاشتند قهرمان شویم» ندهد. قربانی که هدایت تیم دسته اولی نفت و گاز گچساران را بر عهده دارد، در نشست خبری پس از یکی از مسابقات تیمش گفت: «هر کسی سرمربی استقلال باشد من از او حمایت می‌کنم، اما نه حمایت کورکورانه. اصلا بیایید فرض کنیم به پرسپولیس کمک می‌شود؛ اگر استقلال نساجی را می‌برد قهرمان می‌شد. فصل گذشته هم اگر سپاهان ملوان را می‌برد باز پرسپولیس قهرمان نمی‌شد. بهتر است اشکالات را در خودمان پیدا کنیم.»

سامره و ضربه آخر

در نهایت هم نوبت به علی سامره رسید که ضربات تعیین‌کننده آخر را به جواد نکونام بزند. سامره در مقطعی از فصل گذشته سرپرست آبی‌ها بود و همان زمان هم گفته شد جدایی‌اش از استقلال در پی اختلاف شدید با نکونام بوده است. مصاحبه آتشین اخیر سامره هم به این گمانه‌زنی دامن زد. او گفت استقلال قهرمانی را به غرور و لجبازی نکونام باخته، این مربی ۳جام را از دست داده و شایستگی حضور روی نیمکت تیم را ندارد. سامره همچنین از عدم‌جذب اوستون اورونوف که با نظر نکونام اتفاق افتاد سخن گفت و این مربی را متهم کرد که به جای تعامل با مدیران باشگاه، دنبال تفاهم با ادمین‌های فضای مجازی بوده است! کلکسیونی از اتهامات و انتقادات، از سوی فردی که خودش در بدنه تیم بوده. دست‌کم تا زمان تنظیم این مطلب، نکونام به هیچ‌یک از این حملات واکنش نشان نداده و صرفا به انتشار یک پست عذرخواهی از هواداران و دلجویی از رقبا بسنده کرده است.

نظر شما