شناسهٔ خبر: 67084996 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

بحران آب آشامیدنی آلوده در ۵ ایالت آمریکا

هفته‌نامه آمریکایی نوشت: آب آشامیدنی در پنج ایالت آمریکا به مواد شیمیایی ساخت بشر موسوم به «پرو پلی فلورآلکیل» (PFAS) در سطحی بالاتر از محدودیت تعیین‌شده آلوده هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، نیووزیک نوشت: نقشه های کارگروه محیط زیست (ٍEWG) نشان می دهد که سامانه های آب رسانی در ایالت های نیوجرسی، ماساچوست، کالیفرنیا، نیوهمپشایر و پنسیلوانیا بالاترین سطح آلودگی آب آشامیدنی را دارند.

دیوید اندرو معاون این گروه و دانشمند ارشد آمریکایی به نیوزویک گفت: مطالعات مختلف اندکی درباره منبع آلودگی PFAS و چگونگی ورود آن به آب آشامیدنی که به ویژه در ارتباط با مناطق شهری است، وجود دارد.

وی گفت: این آلودگی ها با صنعتی شدن، استفاده از محصولات مصرفی و صنعتی همراه است، اما، به طور ویژه، برخی از منابع آلودگی ها، تأسیسات آموزشی آتش نشانان یا فرودگاه ها است. شاید دلیل آن این است که آنها ملزم به استفاده از فوم (کف) آتش نشانی هستند که دارای سطوح بالایی از مواد شیمیایی پرو پلی فلورآلکیل است. بنابراین، بسیاری از فرودگاه ها و تاسیسات وزارت دفاع به شدت آلوده هستند.

وی خاطرنشان کرد برخی از کارخانجات صنعتی نیز می توانند به طور مستقیم مواد آلوده شیمیایی را وارد آب یا هوا کنند اما دفن زباله ها نیز سطح آلودگی را بشدت افزایش داده است.

این دانشمند آمریکایی گفت: بسیاری از صنایع از جمله کارخانه های نساجی و تاسیسات آبکاری از این مواد شیمیایی استفاده می کنند. این مواد شیمیایی به نوعی در جامعه فراگیر شده اند. ایالت هایی مانند نیوجرسی دارای سابقه تولید قابل توجهی از این مواد شیمیایی هستند.

آوریل (فروردین) گذشته جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و سازمان حفاظت از محیط زیست (EPA) آمریکا محدودیت های ملی در زمینه مواد شیمیایی PFAS در آب آشامیدنی را تعیین کردند. این مواد شیمیایی ساخت بشر که در محیط زیست وجود دارد به طور جدی با مشکلات سلامتی از جمله سرطان در ارتباط هستند.

پر و پلی فلورآلکیل دسته ای از مواد شیمیایی ساخته شده توسط بشر است که از ترکیب کربن و فلوئور بدست می آید. به این مواد «مواد شیمیایی برای همیشه» نیز اطلاق می شود و گفته می شود بدون تجزیه شدن به صورت پایدار در بدن انسان یا محیط زیست یا آب باقی می مانند.

برچسب‌ها:

نظر شما