شناسهٔ خبر: 67084875 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برداشت محصول جو از ۲۵ درصد زمین های زیر کشت در خراسان رضوی پایان یافت

مدیرامور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: برداشت محصول جو از ۲۵ درصد اراضی زیر کشت این محصول در استان پایان یافت.

صاحب‌خبر -

سعید خوش قامت گفت: با برداشت ۱۰۰ هزار تن محصول جو از بیش از ۳۰ هکتار از اراضی زیرکشت محصول جو، می‌توان گفت یک چهارم پیش بینی برداشت محصول برای امسال تا کنون محقق شده است.

وی ادامه داد: امسال ۱۰۷ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت جو در خراسان رضوی به صورت آبی و ۲۰ هزار هکتار دیگر به صورت دیم کشت شده است.

مدیرامور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۴۰۵ هزار تن محصول جو در این استان برداشت شود که تا کنون ۱۰۰ هزار تن آن محقق شده است.

خوش قامت افزود: هزار دستگاه کمباین عملیات برداشت غلات خراسان رضوی را در سال جاری بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: ارقام کشت شده در سطح استان عمدتاً شامل "یوسف، بهمن، ریحان و به‌رخ " است و متوسط عملکرد جو آبی سه هزار و ۸۰۰ کیلوگرم در هر هکتار است.

این مسوول در خصوص تامین سوخت کمباین‌های برداشت غلات در استان گفت: سهمیه سوخت کمباین‌های بومی به صورت ماهانه و کمباین‌های مهاجر به مدت ۱۰ روزه تأمین می‌شود.

وی اقدامات انجام شده برای حمایت از تولید کنندگان جو را توزیع به موقع نهاده‌ها ، توزیع بذر اصلاح شده، ارائه خدمات فنی و کارشناسی و اطلاع‌رسانی و پیگیری بیمه محصول بیان کرد.

او ادامه داد: امسال نیز با اقدامات مراقبتی و حفاظتی مناسب تلاش شده است که این اراضی در برابر هرگونه آفت و سایر عوامل خسارت‌زایی که منجر به کاهش عملکرد کمی وکیفی محصول می شود کنترل شود.

نظر شما