شناسهٔ خبر: 67084611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پیکر آیت الله طه محمدی در همدان به خاک سپرده می شود

خانواده آیت‌الله شیخ غیاث‌الدین طه‌محمدی با توجه به درخواست‌های اقشار مختلف مردم ولایتمدار استان دارالمؤمنین و دارالمجاهدین، امام جمعه و استاندار همدان با خاکسپاری پیکر آن فقید سعید در همدان موافقت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از همدان، خانواده مرحوم آیت‌الله حاج شیخ غیاث‌الدین طه‌محمدی با قدردانی از عموم مردم ولایتمدار بابت همدردی و پیام‌های تسلیت از مردم ولایتمدار استان بابت تغییر برنامه‌های تشیع و تدفین پوزش خواستند.

این پیام می افزاید: با توجه به درخواست‌های کثیر از اقشار مختلف مردم ولایتمدار استان و پیرو فرمایش حضرت آیت‌الله شعبانی نماینده ولی‌فقیه در استان و قاسمی‌فرزاد استاندار همدان از خانواده آیت‌الله طه‌محمدی برای دفن پیکر این عالم گرانقدر در استان همدان و با موافقت بیت ایشان برنامه تشییع و تدفین پیکر مطهر ایشان تغییر کرد.

در ادامه این پیام آمده است: روز دوشنبه صبح پیکر این مرحوم در شهر مقدس قم و بعدازظهر همان روز در شهرستان فامنین تشییع می شود و مراسم تشییع و خاکسپاری آیت الله محمدی روز سه شنبه ۹ صبح از میدان امام خمینی(ره) تا مکان دفن ایشان در گلزار شهدای شهرستان می شود و سپس پیکر این عالم فرزانه در جوار حضرت آیت‌الله موسوی همدانی و سردار شهید حاج حسین همدانی آرام می گیرد.

آیت الله طه محمدی نماینده پیشین مجلس خبرگان رهبری از استان همدان و ۱۴ سال نماینده ولی فقیه در استان همدان و امام جمعه شهر همدان بود.

وی دارای عنوان حوزوی آیت‌الله بود و ۲۳ سال امام جمعه شهرستان فامنین را بر عهده داشت و بعدها به‌عنوان امام جمعه همدان منصوب شد.

آیت الله طه محمدی همدانی سال ۱۳۲۶ در یکی از روستاهای فامنین همدان در یک خانواده مذهبی بدنیا آمد، او در ۱۲ سالگی جهت تحصیل به حوزه علمیه قم رهسپار شد، درس مقدمات را نزد برادر خود حجت الاسلام حاج میرزا علی محمدی و سطوح عالی را هم نزد حضرات آیات نوری همدانی،مشکینی، سلطانی طباطبایی و خزعلی پست سر گذاشت.

وی همچنین دروس خارج از فقه و اصول را نیز از محضر آیات عظام و علمای اعلام از جمله امام خمینی(ره)، میرزا هاشم آملی و شیخ مرتضی حائری تلمذ کرد و منظومه حکمت، را نزد شهید مفتح و حکمت متعالیه، مباحث عرفانی و تفسیری را در خدمت علامه بزرگوار طباطبائی، جوادی آملی، حسن زاده آملی و شهید مطهری فرا گرفت.

آیت الله طه محمدی همدانی در سن ۲۸ سالگی موفق به کسب اجازه اجتهاداز آیت الله میرزا هاشم آملی شد و از حضرات آیات همچون محمد تقی بهجت و سید شهاب الدین مرعشی نجفی و محمد علی اراکی اجازه نقل حدیث را دریافت کرد.

وی در مبارزات علیه رژیم ستم شاهی ید طولایی را داراست و پیش از قیام پانزده خرداد سال ۴۲ فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرد، آیت الله طه محمدی از جمله افرادی بود که در واقعه مدرسه فیضیه مورد ضرب و شتم ماموران رژیم ستم شاهی قرار گرفت.

وی در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز با حضور در مناطق جنگی همراه رزمندگان بود و در زمینه جمع آوری کمک های مردمی و پشتیبانی از جبهه های جنگ حضور فعال داشت. از اقدامات مهم ایشان به تاسیس حوزه های علمیه خواهران و برادران الزهرا و امیرالمومنین شهرستان فامنین و تربیت صدها طلبه موفق در عرصه های مختلف مدیریتی ، علمی و تبلیغی می توان اشاره کرد.

ریاست بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا از دیگر فعالیت های وی به شمار می رفت.

این عالم ربانی شامگاه جمعه هجدهم خردادماه در سن ۷۷ سالگی به‌ علت عارضه مغزی دارفانی را وداع گفت.

مرحوم آیت الله طه محمدی به علت عارضه مغزی ناشی از تصادف ( در فروردین امسال) در بیمارستان شهید نکویی شهر قم بستری بود.

انتهای پیام/

نظر شما