شناسهٔ خبر: 67084574 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آغاز اعزام دانشجویان علوم پزشکی به عتبات عالیات 

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت از اعزام دانشجویان پسر دانشکده‌های اقماری به عتبات عالیات خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جواد باقری بیلندی، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مرحله اول اعزام دانشجویان پسر دانشکده‌های اقماری دانشگاه‌های علوم پزشکی به عتبات عالیات آغاز شد. در این مرحله 9 کاروان از دانشجویان سراسر کشور در قالب سفرهای اردویی زیارتی ارزان قیمت و با حمایت معاونت فرهنگی-دانشجویی وزارتخانه به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از زائران اعزامی در این کاروان‌ها، زائر اولی هستند و امیدواریم برنامه اعزام برای سایر گروه‌ها در فضای دانشجویی کشور ادامه پیدا کند. در مرحله اول اعزام‌ها نزدیک به 400 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های وزارت بهداشت از 8 استان اردبیل، یزد، تهران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، فارس، مازندران و همدان به عتبات عالیات مشرف خواهند شد.

باقری بیلندی افزود: همزمان با ایام رحلت حضرت امام خمینی(ره) و ضمن نکوداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، پنج کاروان دانشجویی از تهران، خراسان رضوی، همدان و مازندران به صورت زمینی راهی عتبات عالیات شدند و این اعزام‌ها با تشرف 4 کاروان دیگر ادامه خواهد داشت. این سفرها به مدت پنج شبانه‌روز برنامه‌ریزی شده است که دو شب نجف، دو شب کربلا و ۱ شب کاظمین و سامرا خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این اعزام‌ها با همکاری و هماهنگی‌های ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان صورت گرفته اضافه کرد: ستاد با همکاری سازمان نظام وظیفه، کار صدور مجوز خروج از کشور پسران دانشجو را به انجام رسانده است و به زائرین دانشجو بسته‌های فرهنگی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما