شناسهٔ خبر: 67084411 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: کمیته ملی المپیک | لینک خبر

استانبول میزبان بازیهای 2027 اروپا | کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران

صاحب‌خبر -

کمیته المپیک اروپاEOC  بالاترین نشست هیئت مشورتی خود را در بخارست برگزار و استانبول را به عنوان شهر میزبان بازی های اروپایی 2027 تأیید کرد. این نشست بررسی اماکن را برای سال 2031 آغاز و برازوف را به عنوان میزبان زمستانی جوانان اروپا و لیگانانو سابیادورو را به عنوان میزبان بخش تابستانی بازیهای جوانان اروپا در سال 2027 تأیید کرد.
به گزارش  روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از اینساید د گیمز، اسپیروس کاپرالوس، رئیس کمیته المپیک اروپا در پنجاه و سومین مجمع عمومی کمیته‌های المپیک اروپا) در بخارست، رومانی، گفت: "ما خوشحالیم که از حمایت کل خانواده المپیک اروپایی برای میزبانی بازی‌های اروپایی بعدی در استانبول برخوردار شده‌ایم".پس از ارائه به بالاترین نهاد مشورتی، تایید شد که استانبول میزبان بازی‌های اروپایی 2027 خواهد بود و به تعهدی که در یادداشت تفاهم (MoU) سه هفته پیش توسط اسپیروس کاپرالوس، رئیس EOC، اکرم امام اوغلو شهردار استانبول و کاظم لی کریمیتچی اوغلو نائب رئیس کمیته المپیک ترکیه امضا شد، عمل خواهدشد.
مجمع سرانجام توافقنامه ای را که در اواسط ماه مه به دست آمده بود، تصویب کرد و زمینه را برای شهر میزبان که عمدتاً در آسیا است، اگرچه بخشی از آن در اروپا است، فراهم نمود. مقامات ترکیه قصد دارند بازی‌ها را طبق مدلی که کراکوف و مالوپلسکا در لهستان برای دوره 2023 استفاده کردند، سازماندهی و فقط از مکان‌های موجود برای اطمینان از مقرون‌به‌صرفگی و پایدار بودن این رویداد استفاده کنند. با تنها سه سال آماده سازی، این روش برای استانبول بسیار حیاتی تر خواهدبود.


نظر شما