شناسهٔ خبر: 67084399 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آزار سنجاب ایرانی به بهانه بازی همستر ! + فیلم

این روزها بازی همستر، بازار داغی پیدا کرده تا جایی که افرادی برای جلب توجه بیشتر برای این اقدام حیوان آزاری کرده اند.

صاحب‌خبر -

کسب درآمد از طریق نات کوین افرادی زیادی را در سراسر جهان به خود جذب کرده است و یکی از روش های کسب این درآمد از طریق بازی همستر بوده که در ایران نیز کاربران زیادی در حال استفاده از آن هستند.

نحوه بازی بدین گونه است که باید هر کاربر بر روی تصویر همستر ضربه بزند تا امتیازی به او تعلق گیرد و هرچقدر تعداد ضربه‌ها بیشتر باشد امتیاز بیشتری نصیب او خواهد شد.

با داغ شدن بازار این بازی در داخل کشور، حاشیه هایی نیز از این بازی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی دیده می شود و هر فردی به نوعی در تلاش برای درآمد بیشتر است.

ویدئویی که این روزها در شبکه‌های اجتماعی مجازی وایرال شده، استفاده یک فرد کردستانی از سنجاب ایرانی برای ضربه زدن در حین این بازی است.

این ویدیو نشان می دهد این مرد سر و دهان این موجود بی آزار را گرفته و آن را بر صفحه گوشی‌اش می کوبد و به نوعی دارد از او تقاص ضربه هایی که توسط انگشتانش زده شده را می گیرد.

نگهداری سنجاب ایرانی جرم است

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره‌کل محیط زیست کردستان در این خصوص اظهار کرد: گونه در اختیار این فرد در فیلم، سنجاب ایرانی است که زیستگاه آن جنگل های بلوط زاگرس است.

حیدر ویسی با تاکید بر اینکه سنجاب ایرانی، حیوان خانگی محسوب نمی شود و نگهداری از آن جرم است، افزود: این ویدیو در اختیار یگان حفاظت محیط زیست استان قرار داده شده تا با همکاری پلیس فتا فرد خاطی شناسایی و تحویل مراجع قضایی داده شود.

<div id="video-display-embed-code_19414729"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8752174/19414729?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما