شناسهٔ خبر: 67084393 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سهمیه کود کشاورزی یارانه‌ای به استان بوشهر ۳۸ هزار تن اعلام شد

بوشهر- ایرنا- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: سهمیه ابلاغی انواع کودهای کشاورزی یارانه‌ای برای این استان در سال زراعی جدید ۳۸ هزار تن تعیین شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، خسرو عمرانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بوشهر با برنامه توزیع ۱۰ نوع کود یارانه ای و۵۴ نوع کود غیر یارانه ای در نظر دارد شرایط آب و خاک را برای استفاده از انواع کود های کشاورزی یارانه ای به همراه آلی، زیستی و سبز به روش صحیح و مطابق نیازهای واقعی محصول فراهم کند.

وی در خصوص تغذیه متعادل محصولات با انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه و سایر کودهای کشاورزی افزود: مهمترین نتایج حاصل از مصرف بهینه کودهای کشاورزی افزایش کمی و کیفی تولید محصولات، مدیریت تنش‌های محیطی و ارتقای سلامت جامعه است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: کلیه کود شیمیایی این شرکت قبل از توزیع از نظر کیفی نمونه برداری شده و در صورت تایید کیفیت توزیع شده در غیر این صورت برگشت داده می‌شود.

عمرانی یادآور شد: اکنون ۴۳ کارگزاری درسطح شهرستان‌های استان ‌کار توزیع کود را انجام می دهند که این شمار در دهه اخیر۲۸ کارگزاری بود که با افزایش مرکزهای توزیع سطح دسترسی کشاورزان تسهیل شده است.

وی ادامه داد: توزیع کود یارانه‌ای ابزاری مهم برای حمایت از کشاورزان ، بهبود تولید و افزایش بهره وری است.

عمرانی اظهار کرد: اکنون سامانه پایش کودی به سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی متصل است و سهمیه کود از طریق این سامانه به طور شفاف و براساس راست آزمایی اطلاعات کشاورزان و برای جلوگیری از هر گونه مغایرت احتمالی انجام می گیرد.

وی افزود: کشاورزان تنها یک سوم از هزینه کود را پرداخت و دو سوم آن از طریق تامین یارانه دولتی پرداخت می شود.

عمرانی گفت: قیمت تمام شده یک کیسه۵۰ کیلوگرمی کود اوره برای دولت هفت تا هشت میلیون ریال است؛ در حالی که قیمت فروش آن به کشاورز یک میلیون و ۹۵۰ هزار ریال تعیین شده تا در قبال آن تولید محصولات اساسی کشاورزی رشد و رونق پیدا کنند.

نظر شما