شناسهٔ خبر: 67084086 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حیوان آزاری به اسم شوخی با پدیده همستر!

به گفته معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره‌کل محیط زیست کردستان با فردی که اقدام به سنجاب آزاری در فضای مجازی کرده است، برخورد می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، حیدر ویسی در ارتباط با ویدیوی منتشر شده در فضای مجازی اظهار کرد: این ویدیو در اختیار یگان حفاظت محیط زیست استان قرار داده شده تا با همکاری پلیس فتا فرد خاطی شناسایی و تحویل مراجع قضایی داده شود.حیوان آزاری به اسم شوخی با پدیده همستر!

وی با بیان اینکه گونه در اختیار این فرد، سنجاب ایرانی است که زیستگاه آن جنگل‌های بلوط زاگرس است، ادامه داد: سنجاب ایرانی نقش مهمی در تکثیر جنگل دارد و حیوان خانگی محسوب نمی‌شود و نگهداری از آن جرم است.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره‌کل محیط زیست کردستان جنگل تراشی، آتش سوزی و تخریب جنگل را از عوامل تهدیدکننده این گونه جانوری خواند و بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده سنجاب و یا اطلاع از نگهداری آن توسط افراد می‌توانند با شماره ۱۵۴۰ تماس بگیرند تا یگان حفاظت این اداره کل وارد عمل شود.

حیدر ویسی افزود: این گونه جانوری را نباید در هر مکانی رهاسازی کرد بلکه باید آن را در اختیار محیط زیست قرار داد یا در مناطق جنگلی اقدام به رهاسازی آن کرد.

وی گفت: در ماده ۱۶ لایحه حمایت از حیوانات ۲۸ مورد از جرایم حیوان آزاری تعریف شده است، که مرتکبان آنها مستوجب مجازات خواهند بود.

طبق این لایحه حیوانات با وجود آنکه ناطق نیستند، اما از احساس برخوردارند از این رو آزار آنها جرم شناخته شده و مرتکب باید مجازات شود.

در ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی مجازی دست بدست می‌شود، مردی سنجابی را بدست گرفته و می‌گوید موجودی که ۸۰ میلیون نفر دنبال آن می‌گردند همین است و سپس سر و دهان این موجود بی آزار را گرفته و آن را بر صفحه گوشی‌اش می‌کوبد و به نوعی دارد از او تقاص ضربه‌هایی که توسط انگشتانش زده شده را می‌گیرد.

نظر شما