شناسهٔ خبر: 67083771 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استمرار شرایط هشدار نارنجی در آذربایجان غربی

براساس هشدار نارنجی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی رگبار باران و رعد و برق (در نقاط مستعد بارش تگرگ)، مه گرفتگی وتند باد لحظه ای تافردا در استان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، پیرو هشدار سطح زردشماره ۱۱ و با توجه به تشدیدفعالیت سامانه بارشی،   رگبارمتناوب باران و رعد و برق همراه باوزش بادشدید موقت (بااحتمال گرد و خاک) در استان  ادامه دارد.این شرایط که از ظهرشنبه مورخ (۱۹/۰۳/۱۴۰۳) دراستان شروع شده است تا  سه شنبه مورخ (۲۲/۰۳/۱۴۰۳) کلیه مناطق با تاکید بر نیمه شمالی استان استمرار دارد.

 در این شرایط  احتمال مخاطره رگبارباران و رعد و برق (در نقاط مستعد بارش تگرگ)، مه گرفتگی وتند باد لحظه‌ای  وجود دارد که بر اثر آن  آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی  شدن رودخانه هاو مسیل ها، احتمال بارش تگرگ و برخورد صاعقه، احتمال خیزش گردوخاک وکاهش دیدو کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

در این شرایط -آمادگی دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران -اجتناب از سفرهای غیر ضرور واحتیاط در ترددهای شهری و جاده ای –خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و فعالیت های کوهنوردی –خودداری از چرایدام و تردد عشایردر حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع و کوهپایه ای وتوجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی ضروری است.

 

<div id="video-display-embed-code_11200080"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4255036/11200080?width=600&height=350"></script></div>

 

نظر شما