شناسهٔ خبر: 67083601 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی: ایجاد شهرک تخصصی طلا و جواهر در تکاب، گامی جهت توسعه اقتصاد منطقه است

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با اشاره به مزایای ایجاد شهرک تخصصی طلا و جواهر در منطقه تکاب گفت: خام فروشی طلا اقتصاد منطقه را از رونق خارج می‌کند با ایجاد شهرک تخصصی طلا و جواهر، علاوه بر توسعه اقتصاد منطقه، ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۶۰ نفر نیز فراهم می‌شود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - پنجمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی ویژه مشکلات واحد‌های تولیدی تکاب با حضور عتباتی رئیس کل دادگستری استان، مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و مدیران دستگاه‌های متولی در این شهرستان برگزار شد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در این جلسه که هفتمین برنامه سفر کاری خود به حوزه قضایی تکاب بود بیان داشت: در اجرای فرمان جهش تولید با مشارکت مردم مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست قوه قضاییه بازدید‌های میدانی از واحد‌های تولیدی و حل مشکلات آن‌ها در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان در دستور کار مجموعه مدیریت دادگستری استان است و در سفر به حوزه‌های قضایی یکی از برنامه‌ها برای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی حوزه قضایی مربوط است.

عتباتی در ادامه به مشکل تامین خوراک واحد‌های تولیدی طلا و جواهر تکاب اشاره کرد و گفت: یکی از تاکیدات رهبر انقلاب جلوگیری از خام فروشی است و برای اجرای این دستور در حوزه معادن طلای تکاب، ایجاد شهرک تخصصی طلا، نقره و جواهر یک راهکار اساسی است که در گام اول ظرفیت اشتغال‌زایی برای بیش از ۶۰ نفر را فراهم می‌کند، ولی مشکل اصلی این واحد‌ها تامین خوراک کارخانه استحصال طلا در کارگاه‌های پایین دستی طلا و جواهرات است که باید تصمیماتی برای تامین خوراک این واحد‌های تولیدی از محل معادن طلای تکاب اتخاذ گردد.

رئیس کل دادگستری استان افزود: کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان یک ظرفیت بسیار خوب برای کمک به واحد‌های تولیدی دارای مشکل با همراهی مجموعه‌های قضایی، اجرایی و بانکی است و از این رو انتظار است برای رفع مشکلات تولید و به چرخش درآوردن چرخ اقتصاد کمک کنند.

در ادامه این جلسه مشکلات مربوط به تامین خوراک واحد‌های تولیدی طلا و جواهرات تکاب، کارخانه تولیدی حلب بهداشتی افشار تکاب و شرکت پایدار سازان افشار مطرح شد و پس از ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های اعضای حاضر تصمیماتی برای رفع مشکل این واحد‌ها اتخاذ شد.

انتهای پیام/

نظر شما